31 mars - 15 Påskkort brukar jag inte göra....

....men kunde inte låta bli den här söta
lilla påsk-hÄnglan....
 
 
Hon var oemotståndlig!!
Blev alltså ett påsk-kort i år...
Hon är färglagd med mina akvarellfärger.
 
 
Det vackra blå papperet med rosorna
hittade jag hos Scrapparazzi.
Kakservetten bakom motivet är köpt
i Röros, dit vi gjorde en utflykt
under vår fjällvistelse.
 
 
Det fina pärlspännet, som man kan använda
till att göra fina rosetter,
eller bara trä på ett band,
kommer också från Zornitsa på Scrapparazzi.
 
 
Jag stansade nederkanten med en kantstans
från EK succes och hörnen med min älskade "stjärtstans",
som finns hos Gunilla på Helihak.
En ros i stil med dem på mönsterpapperet,
några utstansade blad och lite pärlband
fick räcka som blomdekoration.
 
 
Inuti kortet finns plats att skriva en hälsning.
Nån Glad Påsk-stämpel har jag ju inte
eftersom jag inte brukar skicka påskkort ;-)
 
 
Baksidan fick också en bit av det fina rosenpapperet.
 
 
Ett kuvert blev det också förstås ;-)
 
 
Kortet med kuvertet.
Visst är det ett underbart rosenpapper!
Och visst är den lilla tösen söt!
Tänk att även jag gjort ett påskkort ;-)
 
Kan avslöja att det faktiskt blev ett till idag.
Det kommer nog här imorgon,
så kom gärna tillbaka då
om du vill se det!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket fint papper och fin färgläggning 😄cicci Johanna Gunnarsson

2015-03-31 @ 19:53:31
Postat av: Anonym

Vilket fint papper och fin färgläggning 😄cicci Johanna Gunnarsson

2015-03-31 @ 19:53:31
Postat av: Åsa/asamia

Å vilket fint kort med alla fina detaljer och fint kuvert. Du har färglagt så fint också.

2015-03-31 @ 20:41:30
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Sindra

Åh vilket underbart vackert påskkort! Fantastiskt fint! Och ett otroligt vackert kuvert till! Underbart! <3
Kram!

2015-03-31 @ 22:47:03
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Titti

Påskkortet är så fint och mycket att se på .
Stämpel är så fint målad.
Kul att hitta lite på sina resor .
Kuvertet är helt underbart till .
Glad Påsk på dig vännen, stora kramar från Titti

Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett riktigt vackert Påsk kort, me like:)) Stämpeln är ju så söt och färglagt så fint:)) Älskar det blommiga pappret:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-04-03 @ 20:57:09
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0