6 mars -15 Vitt, vitt, vitt....

Har gjort några helt vita kort genom åren,
bl a till en god vän som jag vet älskar vitt.
Nu har en vän till henne
beställt flera vita kort och jag har gått
och klurat på idéer.
Den här veckan kom jag till skott
 
 
Här är det första av korten. 
Jag har använt vit cardstock
både som kortbas och att stansa i.
Overst Spellbinders Flourish Trim.
Gallret är Cherry Lynn: French Lattice Small Frame
och fjärilen är gjord med die + embossfilder från Cuttlebug.
Blommor från Panduro och blad-die från Magnolia.
Bladen är vikta med hjälp av en pincett
och sen glittrade längs nerven med stickles star dust,
men det syns dåligt här :(
Kanten på fjärilen är också sticklesglittrad
och sen är vingarna målade med clear Wink of Stella,
som glittrar fint men är omöjligt att få
att synas på foto.
Lite rhinestones fick också vara med.
 
 
Insidans skrivyta är stansad med  
Cherry Lynns Stackers Nesting Dies,
XL2 Square -Scalloped, den näst största. 
Här vände jag släta sidan upp
för att det skulle vara lättare att skriva på.
Sen dekorerade jag med lite rutor också.
 
 
Även baksidan fick lite rutor.
 
 
Beställaren ville ha kuvert
och det är ju inte så lätt med vitt ;-)
Kuvert kan jag ju göra 
men jag brukar ju vilja ha snygga kuvertflikar....
Ett utstansat hörn hittade jag i mina gömmor.
Sen fick jag leta länge efter ett papper
som var tillräckligt lika vitt.
Det går inget vidare att göra kuvert av cardstock nämligen ;-)
 
 
Sen ville hon ha dekor på framsidan
för korten skulle inte skickas
utan överlämnas.
Likadana blad som inuti 
och blommor som är stansade och embossade 
med en floral punch.
 
 
Kortet och kuvertet klart.
Hoppas det blir uppskattat!
 
Flera vita kort ligger på mitt kortmakarbord,
så kom gärna tillbaka om du vill se mer!
 
Hoppas du har några härliga
utmaningar att bita i!
Annars kan du ju göra lite vita kort! 
Själv ska jag på scrapträff imorgon - längtar!
Måste gå ner och packa.....
Kram!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhhh så snyggt med helvitt!! Riktigt fint kuvert me.... :)

Kram kram Maritha

2015-03-06 @ 20:42:57
Postat av: Anonym

Vitt vitt vitt är ju sååååå snyggt!! Ses imorgon (väl?) kram, Sofia

2015-03-06 @ 21:59:25
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så läckert det blev med bara vitt:) Jag har försökt att göra i bara vitt också, men tycker inte jag fick till det. Men det fick du:) Snygga dies du använt, fjärilen var jätte vacker:) Snyggt med blommorna på kuvertet:))

Ha det så trevligt på träffen:)
Kramizar Marie

2015-03-06 @ 23:49:48
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Annelie

Det blir ju så himla snyggt med bara vitt!
Kuvertet som alltid minst lika fint :)
Kram

2015-03-07 @ 14:19:55
URL: http://annelieskort.blogspot.se/
Postat av: Titti

Ja det är så fint med vita kort men så svåra att fota dem. Kortet och kuvertet är jättefint med detaljer på.
Trevlig Helg , Kram från Titti


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0