16 maj -15 Vänskapspost....

Vänner är det bästa jag har -
näst min kärlek i livet, 
vår dotter och hennes familj!
Känner mig såå rik!!
 
Idag visar jag ett kort till en vän:
 
 
Det är fortfarande Åsas fina glittriga spillpapper jag använder.
 
 
Den här hÄngeln är en riktig gammal goding!
Jag har färglagt henne med distressmarkers och vattenpensel.
Gjorde en dumhet, som jag sedan lärt mig 
inte går med distresserna (men med akvarellfärgen!)
Målade det röda hjärtat innan jag skulle måla klänningen.
De röda distresserna "blöder" ju så lätt.
Då fick jag idén att "försegla" hjärtat
genom att lägga på Glossy Accent - 
det funkade kanon!!
 
 
Åsas fina vänskapspoststämpel
fick sällskap av ett par vimplar i matchande papper.
 
 
Ett blomhörn och en swirl med bling.
 
 
En enkel insida med JaneDesigns fina väskapshörn.
Kanhända det blir lite bling där också,
man vet aldrig ;-)
 
 
Baksidan .....
 
 
....och dagens lösning på kuvertet.
Ett linnemönstrat ljusbrunt mönsterpapper
fick bli stomme
men var lite tråkig, så jag satte dit
en bit av det randiga mönsterpapperet på fliken.
 
 
Till sist kortet tillsammans med framsidan på kuvertet,
där det också finns ett hörn med mönsterpapper.
 
Detta var ett av de tre kort jag gjorde 
på vår lilla scrapträff idag.
Vi har såå mysigt i vårt gäng!
 
Nej, nu ska jag packa det sista i resväskan
och imorgon bär det av mot Arlanda och London!
Jag ska njuta vimlet på Londons gator
och "fira" och uppleva minnen från
vår förlovningssommar där för 51 år sen!!
För första gången sen den sommaren
ska vi bo i Kensington - nostalgi!!
 
Ha det gott!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ljuvligt ljuvligt ljuvligt. .... :)

Kram kram
Marithaskortochscrap.blogspot.se

2015-05-16 @ 21:24:31
Postat av: Onkis

Har man riktiga vänner så är man rik, så jag förstår hur du menar.
Gillar ditt fina vänskapskort.
Ha det så bra nu när ni åker till London.
Kram!

2015-05-17 @ 07:57:24
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Iffa

Så sött kort :)
Bling är jag helt beroende av och du har satt det så snyggt på swirlen!! Det var finurligt av dig att fånga upp korte så fint på kuvertet :)

Vilken romantisk resa det låter som ni kommer att få, underbart att ni hållt ihop så länge <3
Ha det superhärligt!
Kram Iffa

2015-05-17 @ 14:29:17
URL: http://iffasscrap.blogspot.se
Postat av: Rebecca

Det är så kul att se när ett misstag blir något så fint, glosset på hjärtat blev en jätte fin detalj.
Hela kortet är verkligen underbart!

2015-05-18 @ 11:55:47
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett riktigt vackert vänskapskort, me like:)) Så fin stämpel som du färglagt så snyggt:)Så vackra papper,textstämplar och dekorationer:)Kuvertet blev läckert med den trekanten:) Glossy Accent kan man använda till så mycket:) Bra att limma dit grejer med oxå. Vänner och kärlek kan man inte vara utan:)
Så underbart att ni kamperat ihop så länge:))))))Ni kommer garanterat få det underbart härligt där borta i London:))

Kramizar Marie

2015-05-19 @ 21:13:36
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0