25 maj -15 Är det kanske Nalle Puh?...

Har ett par supersöta julnallar från 
Lily of the Walley.
Eftersom vi såg och njöt av deras monter
på Scapmässan på Ally Pally i fjol vår
tyckte jag det passade att
denna veckas julkort blir ett med denna nalle.
 
 
Han är färglagd med Distress Markers och vattenpensel.
Pälskanten på luvan och tofsen är glittrade med 
Wink of Stella Clear,
men det framgår ju dåligt på foto.
Bakgrunden har jag fixat med en blå chalk
och en spellbinderdie (som mask att chalka mot).
 
 
 
Fyndade mörkt röda kortstommar och kuvert på Panduro
och de passar bra till "spillpapperskort",
som detta med papper
ur ett gammalt julblock från samma firma.
Här har jag skurit sönder en kortstomme och använt 
för att få fina röda kanter.
 
 
Mörkbrun cs som kortstomme
ser nästan svart ut här.
Använde samma former som på framsidan,
men drån Cherry Lynn-setet med lite större dies
än Spellbinders, som är på framsidan.
 
 
Fortsatte med de runda formerna
på en enkel baksida.
 
 
Så kär blev kortet tillsammans med det röda kuvertet -
blev faktiskt nöjd med matchningen,
trots köpekuvertet.
 
Nu börjag jag verkligen längta hem till kortmakeriet!
Var ju ut till Hobby Craft i Greenford häromdagen
och fick med mig lite "godis" 
och inspiration hem.
Nyfiken?
Kolla här!!
 
 
 Det är inte billigt i London nu,
men så roligt med litet annat utbud än hemma.
De små rosa och bruna blommorna är present till Åsa -
precis hennes färger!!
 
På Blade Rubber Stamps hittade jag
ett par av Penny Blacks igelkottar,
som jag ju samlar på.
(Ja, de hade förstås många,
men två fick flytta med till Gävle.)
 
Det är så mysigt att vi har Åsa
och Matilda här ett par dar.
Solen lyser och vi njuter l å n g s a m t
medan de yrar runt i affärer.
Igår flanerade Kjell o jag
genom Kensington Gardens och Hyde Park
medan de shoppade loss ;-)
Sen åt vi sen lunch ihop
och sågs igen för en kvällsfika 
och förevisning av shoppingfynd.
I kväll åker de hem igen - snabbvisit!
 
Ha det gott mina vänner
och var rädda om varann!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Så mycket fint du hittade. Håller med....det är inte billigt i London nu, men jag ser att du också hittade några Reasaker.Och såklart är det kul att hitta sådant som inte finns här.
Härligt julkort.Så fint att du använde den runda formen på olika sätt. Ha det fortsatt trevligt. Kram Eva

2015-05-25 @ 13:41:51
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej hopp 😀 va duktig du är med dina julkort😍 så fint var det oxå😍

Kram cicci

2015-05-25 @ 16:05:20
Postat av: Zora

Ooo för kortet eller högen med nytt. det får nog bli för båda. Härligt julkort.

2015-05-25 @ 19:19:03
URL: http://lofquisten.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sååååå gulligt julkort med en så söt liten nallebjörn:)) Vackra papper och dies:))
Wow! så mycket läckert scrapgodis du fick tag på:))
Nu kan jag förstå att det kliar i fingrarna;)
Ha det fortsatt fint i London:))

Må så gott och var rädda om varann:)
Kramizar Marie

2015-05-26 @ 12:05:08
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Underbara bilder! Nalle kortet är ju bara för sött!
Gillar helt klart fjärils diesen!

2015-05-29 @ 15:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0