27 maj -15 Windowshopping i London...

Jag är inte nån stor shopper.
Det kanske motsägs av bilden
av mina fynd från HobbyCraft,
men det ska kanske sägas att den bilden
också innehöll lite presenter.... ;-)
 
Förutom några presenter till hemmavarande
har mitt shoppande här intill nu
stannat vid ögondroppar ;-)
 
Fönstershoppat har jag dock gjort massor!!!
Tänkte visa lite bilder från detta:
 
 
Selfridges har mycket färsiga skyltfönster i år.
Vad sägs om detta??
 
 
Lite mer sparsmakat "mode" i ett annat av deras fönster.
 
 
Kanske nåt för sommarens fester?
Bakgrunden i skyltningen passar nog som inspiration
för er "multimediafreaks"!
Fick riktig lust att testa!!
 
 
På tjusiga Fortnum and Mason
blandade man hattar med tårtor.
 
 
På Oxford street samsas allt, jag ALLT!
Badmode inför sommaren....
 
 
....och över baddräkten kan man
-som Kraka -
bära ett nät - "varken klädd eller oklädd"
(Googla på det, om du inte känner Krara redan!!)
 
 
Massor med mönster och blandningar
verkar vara sommartrenden här...
 
Kort kort eller långt långt!
 
 
...och gillar man inte årets mode
kan man ju alltid trängas på Portobello Road
och "fynda" vintagemode....
 
 
När orken tar slut kan man dra sig undan vimlet,
vila benen och "ta en gofika".
Här ett mycket gott tips:
om du i London besöker Rubber Blade Stamps
på Bury Place invid Brittish Museum
finns där inne på gården en konditorskola:
Le Cordon Bleu, med stans kanske godaste!!
(Enligt Kjell, min man, som är finsmakare!!)
De hade även fruktsallad till mig,
som undviker socker
(vet att det är fruktsocker i detta också,
men känns nyttigare!!)
 
 
Kan inte hålla mig från att visa "dagens ros".
Älskar att strosa runt i bostadskvarteren
här i Kensington och njuta av
så många vackra och välskötta "front gardens"!
Några dagars strosande kvar.....
 
Have a nice time!
I will!!
Kram!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Titti

Så skoj att vandra ....runt med dig , det känns alltid som man är med dig på dina utflykter , bilderna är jättefina .
Kramar från Titti

2015-05-27 @ 11:26:33
URL: http://snowflake64.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå mycket läckert "ögongodis" du visar oss. Det känns som om man är med dig:))
Det där "gofikat" såg mumma ut;))
Super vackra rosor!!

Have a nice day:)
Kramizar Marie

2015-05-27 @ 12:44:43
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Anonym

Åååå men att det är så långt till augusti - vill till London nuuuuu!
Något väldigt konstigt har hänt mig. Jag brukar ju som du var väldigt allergisk den här tiden på året. Men nu - ingenting. Har fått medicin mot Kaliumbrist och det är det enda jag kan tänka mig påverkar det hela. Verkligen konstigt, alltså.Men den här tiden på året brukar jag ha kliande ögon,nästäppa och en enorm trötthet.
Och iår - ingenting! Nämnde det för doktorn som inte trodde på mig såklart...men jag kan inte förklara det på något annat sätt.Jag hade ju varit sådär ända sedan jag väntade Anna...

2015-05-27 @ 13:16:31
Postat av: Evas pyssel

Det där fiket måste jag lägga på minnet. Det finns verkligen många små guldkorn om man bara viker av lite grann från de stora stråken. Jisses vad mönstrat i sommar och t.o.m rosorna.
Njut de sista dagarna.
Kram Eva

2015-05-27 @ 21:52:35
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0