6 maj -15 Älskar fåglar - blir så glad......

....när flyttfåglarna återvänder!
Fåglar på kort gillar jag också!
 
 
Köpte en scraptidning
där det följde med både papper och stämplar.
Papperen var förstås för små att göra kuvert av
men jag hittade ett i mina gömmor
som passade både till det
och att stämpla på här på kortet.
Det hade också en fågel som i frihet kan sjunga
för burfåglarna på papperet och stämpeln från tidningen.
 
 
Stämplade med lila stämpelfärg
som jag också använde att chalka med.
 
 
Blomdekoren i andra hörnet.
 
 
 
Kortets insida fick skrivrutan stansad
med samma kantstans som också finns på framsidan
och lite av "kuvertpapperet".
 
 
Baksidan.
 
 
Kuvertet med den fina rosenkanten -
visst blev det snyggt?!
 
 
 
Kortet och kuvertet - ett "bra-att-ha-kort".
Skönt att ha några på lut ;-)
 
Har haft en härlig dag med regn i luften
så jag har kunnat vara ute!
Härligt att kunna fixa lite i trädgården,
däe det börjat spira.
Körde en massa trädgårdsavfall till Återvinningen
där jag hittade en hel massa påskliljelökar
som någon kastat bland kvistar och skräp.
De fick flytta hem till mig
och får ett nytt liv i mina rabatter!!
Tackar och tar emot -
men nog undrar man??!!
 
Ha det gott och var rädda om varandra!
Kramar!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Å vilket fint fågelkort. Fina färger och stämplarna är verkligen fina för att följa med en tidning.

2015-05-06 @ 08:05:52
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Anonym

Så fint kort och kuvertet är så underbart 😄😍 du är så duktig 😉 ser köpt ut😉

2015-05-06 @ 08:33:17
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Visst är det härligt när flyttfåglarna kommer tillbaka:))Ditt fågelkort blev såååå vackert:))
Läckra papper,dies och blomdekorationen blev så fin.
Kuvertet blev verkligen vackert med rosenkanten:))
Så skönt att du har kunnat vara ute och fixat i trädgården:))))Lycka till med lökarna!

Må så gott
Kramizar Marie

2015-05-09 @ 21:12:52
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0