17 november -15 Jul i lite mindre format.....

..... försöker vi fira.
Det gäller att få med allt viktigt:
ljus och gemenskap,
god mat i lagom mängd,
klappar med omtanke och hjärta
men utan överflöd.
 
Att det här kortet är lite mindre än vanligt
kan nog bara den med "scrapögon" se.
Det beror på kuvertet
som är gjort av ett 8"-papper
och då blir kortet ung 14x14 cm.
 
 
Jag har använt mönsterpapper ur ett 8"-block
som jag haft liggande
och en del spillpapper.
Vinplarna är stansade med dies från Lawn Fawn.
Sen klistrade jag dem på ett mörkare papper
och klippte/skar så det blev en lagom kant.
Gillar verkligen sömmen längs kanten!
 
 
Jag sätter alla lager på distanskuddar
och böjer vimpelflikarna lite.
 
 
Insidan fick också en vimpel
en rund skrivyta för att matcha framsidans runda stämpel
och likadana julstjärnor som framsidan.
 
 
Baksidan fick lov att få vimpeln
på andra ledden
för att mönsterpapperet skulle stämma ;-)
 
 
Dagens kuvert med svagt swirlmönster.
 
 
Som vanligt slutar jag med 
"kort och kuvert".
 
Igår var det novembergrått.
I morse lyste solen igen
men smhi lovar snöblandat regn 
här vid södra norrlandskusten ikväll.
Jag är såå glad och tacksam att jag fick hjälp
att lägga på vintertassar med klös
på bilen i förra veckan!!
Kör försiktigt!
Och när du promenerar - GLÖM INTE REFLEXER!!
Det är inte klokt så många svartklädda skuggor
som travar runt på stan här.
De kanske tror att de syns - men icke!!
Var rädd om dig och dina kära!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhhhh! så läckert julkort, me like:))Tokgillar dessa dies från Lawn Fawn:)) Papperna och det röda bandet blev superfint:)Likaså kuvertet:)
Visst är det otäckt när man kör bil på kvällen och plötsligt ser man nån svart skugga! Man ska bära reflex när man är ute och går på kvällen!
Kika gärna in till mig så får du se chokladkort;)

Må så gott och var rädda om varann:)
Kramizar Marie

2015-11-17 @ 15:03:37
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0