19 november -15 Nu faller snön.....

.... åh vad jag har längtat!
November blir så otroligt mörkt
när svart asfalt suger allt ljus
innan snön kommer och lyser upp.
 
Mycket annat än snön 
kan ju lysa upp novembermörkret.
En dag - out of the blue - kom en lapp
i min postlåda
och jag fick gå till konsum
och hämta ett STORT brev.
Tack raraste Marie för allt underbart scrapgodis!!
 
 
De här underbara skridskorna
fick mig att börja leta i mina gömmor.
Jag visste att jag hade Majapapperet med skridskor
och den söta skridskoprinsessan.
Sen låg det till sig några dar
tills Åsa kom hit och vi hade en mysig stund
vid kortmakarbordet.
Färglade som vanligt med Distress Markers.
Hud: tattered rose och tea dye
Hår: antique linen och vintage photo
Tröja: chipped sapphire
Kjol: spun sugar och victorian velvet
Skridskor och skugga: wethered wood
 
Blir lite trött på Distresserna ibland
då de "delar sig" som den här på tröjan.
 
Har också använt Wink of Stella clear
på muffen, öronskyddet och pälskanten på skridskorna
och lagt en rand med Stickles Diamond
runt motivet.
 
 
Har satt fast de olika lagren med distanskuddar.
Drog en linje med Gelly roll clear star
runt kanten på mönsterpapperet.
 
 
Kuvertet är gjort av baksidan på skridskopapperet.
 
 
Insidan fick dekor av båda sidorna på papperet.
Har använt "stjärtstansen" i hörnen även här.
Vimpeln med "En liten julhälsning"
låg också i paketet från Marie.
Jag satte fast den med ett par stjärnbrads.
Samma snöstjärna som på framsidan
med en glittrande stjärna bakom.
 
 
Baksidan dekorerades med snöstjärnepapperet
som också fanns på framsidan
och samma spets som på framsidan.
 
 
Slutar med kort och kuvert som vanligt.
Tusen tack Marie för ett underbart paket
med såå mycket godis och inspiration!!
 
Nu är det lite vitt på taken och grenarna. 
Såå vackert!
Måste nog fylla på lite fågelfrö
så småfåglarna slipper hungra och kan hålla värmen.
Annars blir det nog en till dag i stillhet.
Snuvan och febern vill inte riktigt ge med sig.
 
Hoppas du har en bra dag
och att det finns något eller någon
som lyser upp ditt novembermörker också!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Men såååå fint ditt "skridskokort" blev, me like:))
Så kul att du tyckte om "godiset":)Papperna och den söta stämpeln blev ju perfekta ihop:) Stämpeln har du färglagt så fint, som vanligt:)) Super fin insida också. Läckert med de små stjärnbradsen på vimpeln:)Kuvertet blev som vanligt supersnyggt:))

Hoppas nu du kryar på dig snart och ha en fin helg:)
Kramizar Marie

2015-11-20 @ 12:05:57
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0