20 november -15 Lyss till änglasångens ljud....

Börjat städa i lite gamla lådor
i vårt "ohygge" = förråd.
Min pappa kallade det så
för han tyckte det var sååå ohyggligt mycket grejor där ;-)
I en av lådorna var det gamla böcker och nothäften.
Några i dåligt skick slaktade jag
för att använda på kort.
 
 
Här är ett kort helt utan mönsterpapper.
Rev ut en lämplig julsång och satte bakom motivet
som är monterat på en "fotomatta" 
utstansad med en die från Spellbinders.
 
 
Satte blommor och blader i ena hörnet
och en snöstjärna i det andra.
Halvpärlor i silver dekorerar ramen.
 
 
Även insidan fick gå i samma stil.
Platta blommor så kortet går att vika ihop.
Den fina namnteckningen i hörnet på notpapperet
är min rara mammas.
 
 
På beksidan satte jag namnetiketten
i en utstansad stjärna
och dekorerade med några likadana stjärnor
som också finns på framsidan av kortet.
 
 
Eftersom det inte finns något mönsterpapper på kortet
kunde jag ju inte göra något matchande kuvert
utan fick använda ett köpekuvert i silver.
 
Mitt äldsta barnbarn som går på socionomprogrammet
har varit här och pluggat lite idag.
Hon läser just nu om ensamkommande flyktingbarn,
ett intressant och alltför aktuellt ämne.
Roligt att få delta lite i dessa studier,
läsa lite i litteraturen
och höra hennes resonemang.
 
Ja, det är en orolig värld vi lever i
och jag är såå tacksam 
att vara född i och leva i
ett land man flyr till
och inte ett land man måste fly från!
 
Ha en härlig helg!
Var rädda om varann och ta vara på er!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Oj så många fina kort du hunnit göra igen:)) Bor du i scraprummet;) vackert julkort du gjort:)) Så fint med de gamla notpapperna och så fint med din mammas namnteckning:) Vackra dies och textstämplar:))
Fin blomdekoration också:)

Så fint du skrivit om vårt land. Vi har verkligen tur att ha fått bli födda här!

Må så gott
Kramizar Marie

2015-11-22 @ 20:12:49
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0