24 november -15 Rätt storlek på julkortet idag....

.... då jag gjorde kuvertet först
för säkerhets skull ;-)
Det gäller att tänka efter före!!
 
 
Kortet blev så här: 
 
 
Motivet i det fina fönstret
är från ett julklappspapper!!
Det fina guldiga nätet vann jag i en utmaning
på Lilla Julaftonsträffen i Bollnäs.
Julhälsningen är en digis från Momas
och blad/bär-buketten kommer från en ljusmanchett
som jag köpte på REA efter förra julen.
 
 
För insidan stansade jag ett hål i mönsterpapperet
med en die från Marianne Design
som är med i samma set som den
jag stansade ut texten på framsidan med.
Julkramarstämpeln kommer från Vilda.
Snöstjärnorna är "spill" från en MS-kantstans.
 
 
Dåligt foto på baksidan - snett och vint...
 
 
Kort och kuvert.
Inte julfärger kanske, men titta,
det är faktiskt snöstjärnor på papperet!
 
Ha det gott nu - vare sig ni har det grönt eller vitt på marken.
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Väldigt fint kort. Gillar fönstret.
Ja du det som hände i skolan, var fruktansvärt. Plus allt annat som händer. Överallt poliser. Är glad att jag bor lugnt på landet ändå. Kram

2015-11-25 @ 09:36:41
URL: http://stickochpysseltokig.blogg
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert julkort:) Det fönstret var sååå läckert:)) pappret var vackert med alla stjärnorna:))

Tack för din rara kommentar, blir så glad:)))))
Hoppas ni får det bra i Stockholm:))

Må så gott och var rädda om varann:)
Kramizar Marie

2015-11-25 @ 15:40:49
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Evas pyssel

Så ovanligt med den knallgröna färgen. Roligt att se en annan färg på julkort. Snyggt ihop med kuvertet.
Tack för din kommentar. Här är också fullt upp för det mesta.Speciellt nu innan jul då vår Damklubb har sin julbasar, Det behövs ju en hel del alster till den.Roligt förstås.
Kram Eva

2015-11-26 @ 22:31:41
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0