29 november -15 Tomten på väg.....

....med sina renar över snöigt landskap.
 
 
Ytterligare ett enkelt julkort
med ett färdigt motiv.
Satte upp det på vit cardstock
och knöt ett fint seambindingband i hålet på tagen.
Ser att en av spetsarna på nedre stjärnan
blivit böjd vid fotograferingen
men den sitter där, jag lovar.
God Jul har jag fått från rara Birgitta.
Det är en die från Rox som står på min önskelista.
 
 
Vackert mönsterpapper ur mitt 8"-block
och det fanns två så det räckte
både till kortet och kuvertet.
 
 
På insidan satte jag en utstansad tag
i ritpapper att skriva på.
Snöstjärnorna är glittrade med Stickles Star Dust.
Lite turkos bling både här och på framsidan.
 
 
För att få en liten bit mönsterpapper även till baksidan
stansade jag ut detta ur insidan.
Hålet i mönsterpapperet där
döljs ju ändå av skrivtagen ;-)
 
 
Ja, det var dagens kort och kuvert.
 
Idag är det ju första söndagen i advent.
Julskyltning här i Gävle
och invigning av årets julbock
med ett fantastiskt fyrverkeri.
Sååå häftigt och vackert!
 
Ha nu en skön adventstid!
Stressa inte - njut!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sååå vackert julkort med ett vackert motiv, me like:) Vackert när kortet går i blått o vitt:) Spetsen gillade jag:)
Insidan och kuvertet blev också så fint:))
Hoppas nu julbocken får stå kvar så ni får njuta av den:)

Må så gott
Kramizar Marie

2015-11-30 @ 19:25:18
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0