6 november -15 Nytt format på julen.....

Ja, kanske inte på själva julen
men på några julkort ;-)
 
Fick ett paket med julpapper
och dekorationer av rara Carita
på vårens Fristadsträff.
Jag vill ju gärna göra matchande kuvert
till mina kort
så jag har letat lämpliga "kuvertpapper"
som matchade dessa papper.
Häromdagen hittade jag ett gammalt julblock
som är 21.5x21.5 cm
och upptäckte att det gick att göra kuvert
till 10x15 cm kort med dem.
 
 
Så här blev ett.
Hade bara ett av detta,
så kortet fick bli med lite matchande papper
ur Caritas fina hög och ett ur min spillpapperslåda.
 
 
Åsa fyndade några fina julband
och delade med sig till mig.
 
 
En fin ram fanns med bland dekorationerna
och ett ark med små bilder
bl a denna lilla söta tomte.
 
 
Insidan med det fina prickiga....
 
 
....och baksidan med klockpapperet.
 
 
Kort och kuvert till sist.
 
Imorgon åker Åsa, Annica och jag alltså
till Bollnär på scrapträff.
Ska bli så jättekul!!
Några av er träffar jag kanske där!?!
 
Nu måste jag avsluta och packa scrapväskan!
Scrappa lugnt!!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Oj! vilken energi du har med julkorten, det ena efter det andra:) Det här julkortet blev så fint med den röda ramen och bandet var vackert:) Kul att du hittade papper som du kan göra dina kuvert med:))
Det är roligt att variera sig lite med olika vikningar och format:) Ha nu en jätte trevlig och givande scrapträff imorgon:) Och ha det så trevligt i Stockholm också:) Min Birger kommer snart hem därifrån, skönt;))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-11-06 @ 19:30:34
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0