8 november -15 Mera jul....

Igår fick jag träffa tomten!
Tänk att han kom och och hälsade på oss
på Lilla Julaftonshelgen i Bollnäs!!
Gänget där hade (som vanligt) ordnat 
en alldeles fantastiskt mysig träff,
med roliga utmaningar
högt i tak och 
massor med skoj och bus!
Inspiration i stora lass gav också
alla trevliga, kreativa scrappare!
STORT TACK ALLA!!
 
Dagens kort går i blått och silver.
 
Bilden är ur Helihaks fantastiska skatt
av gamla fina bilder, som du kan hitta här.
Har ramat in den med en  fin diecutram 
som jag satt på en kakservett.
Papperet är de allra sista resterna av en gammal favorit.
Nu är det slut! Snyft!!
 
 
 Silvergaller och en remsa vellum med silvermönster
la jag bakom kakservetten.
Jag har glittrat kanten på ramen
med Stickles Star Dust, som mest liknade
glittret i träden på papperet.
Runt mönsterpapperet och cardstockkanten bakom
har jag lagt en rand Gelly Roll Siver Star.
  
 
 Insidan.
Eftersom vi lägger i ett julbrev
behöver bara våra namn få plats här.
 
 
Baksidans fina spetskant runt namnetiketten
är stansad ur "hålet" efter framsidans ram
(vilken i sin tur är stansad ur framsidans mönsterpapper,
och skarven är dold av kakservetten)
 Ett bra sätt om man vill spara papper
och det vill man ju gärna om det är ett älsklingspapper!!
 
 
Till kuvert räckte inte mönsterpapperet
utan kortet fick ett matchande köpt silverkuvert.
 
När det blir lite ljusare
ska jag fota gårdagens kort,
och sätta frimärken på några kort som ska postas
när jag promenerar ner till Centralen
för att köpa biljett till Stockholm.
Det är ett sjå att vara pensionär ;-)
 
Ha det gott i höstrusket,
tänd ljus och krama varann!!
Kramar!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ljuvligt julkort du gjort, me like:)) Jag tycker det är sååå snyggt med blått o silver ihop:)Den die cut ramen gillar jag:))Insidan blev sååå vacker också:))Ni verkar ha haft en jätte trevlig scrappträff:))) Hoppas nu ni får ett par härliga dagar i Stockholm:))

Må så gott och var rädda om varann
Kramizar Marie

2015-11-08 @ 13:48:07
URL: http://mariespysselsia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0