12 oktober -15 Stjärnglans....

Köpte en hög fina papper här på fb
av en trevlig scrapkompis.
Några av papperen hade stjärnmönster
och ett av dem fick bli ett julkort.
 
 
Visar kuvertet först idag.
 
 
Så här blev det ganska enkla kortet.
Hittade ett block med blanka cardstock
som jag använde bakom vimplarna
och till de utstansade stjärnorna. 
Den stora stjärnan är stansad med en punch
som ger både den vita stjärnan i bakgrunden
och den blå genombrutna framför.
Den har jag gjort två av och klistrat på varann
för att få den lite tjockare.
 
 
Stämplade en julhälsning
med en clearstamp ur ett julset 
som fanns i mina gömmor.
 
 
Satte en mindre stjärna bakom
Åsas fina "poststämpel".
 
 
Kortets insida fick också vimplar
och en stämplad julhälsning
(också stämpeln ett fb-fynd ;-)  ).
 
 
Baksidan, där min namnetikett
också fick "stjärnstatus" idag.
 
 
Avslutar som vanligt med kortet och kuvertet.
 
Härligt höstväder har vi i Gävle!
Mina pelargoner har fått stå ute 
ända till nu (under tak de sista nätterna).
Idag har de fått flytta in i garaget
för att vänja sig lite
innan de hamnar inne i huset.
Härliga promenader har vi också fått
även sen vi kom hem från Italien!
Jag njuter såå av hösten!!
Eftersom jag är pollenallergiker
är ju våren inte så mysig
men om hösten njuter jag verkligen!
 
Hoppas du haft härliga höstdagar också!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart läckert julkort!! De papperna var ju superfina och supersnyggt med vimplarna, me like:)))
Kuvertet blev mycket läckert:))

Skönt för dig när du kan andas fritt utan besvär på hösten:) Och höstvädret har ju varit underbart:)

Må så gott
Kramizar Marie

2015-10-13 @ 22:44:49
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0