21 oktober -15 Ett brev fullt med "klippebort"....

.....kom i min postlåda igår.
Det var Monikas goa lilla Maja
som var med och pysslade i Björkebo i somras
och då förstod att jag spar
på allt som andra kastar ;-)
Hon hade fått Monika att spara
remsorna i kanten på papperen till mig,
och nu kom de!
 
 
Satte mig direkt och gjorde ett kort till Maja
så hon skulle få se vad det blev av "klippebortet".
Det blev ett enkelt kort
med vimplar av de papper
som passade varann.
 
 
En STOR blomma, en lite mindre 
och en brad i samma färgskala fick pryda kortet.
Några knappar i rätt färgskala
fanns också i mina gömmor.
MAJA är skrivet med foambokstäver
från Panduro.
 
 
Hittade ett Prima-papper
som det blev ett snyggt kuvert av
och som matchade remsorna skapligt.
Bakgrunden till MAJA på framsidan
är samma papper.
 
 
Insidan av kortet
fick den söta tösen från kuvertpapperet
och en kram-stämpel
från InkyWings.
 
 
Baksidan med en liten bit av papperskanten
och lite av "kuvertpapperet".
Lite snett fotat blev det
men det bjuder jag på ;-)
 
 
Ja, här är då kortet och kuvertet
som vanligt.
Hoppas Maja gillar det
så att hon fortsätter samla "klippebort" till mig
eller kanske göra något av dem själv.
 
Har satt igång storstädning av kortmakeriet idag.
Kanske en del får flytta ner i loppislådan
och följa med till Fristad.
Ska bli såå roligt!!
Undrar vilka av er jag kommer att träffa?
Kram!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Först måste jag säga hur trevligt det var att prata med dig i telefonen:)))Hoppas nu du kan använda dig av "godiset";)
kortet du gjort av "klippebort" blev så läckert. Gillar ju vimplar;) Insidan på kortet med det vackra pappret blev så sött:) Även kuvertet blev enastående vackert:) Du är så duktig att göra något vackert av spillbitar:))))

Ha nu en trevlig träff i helgen och må så gott
Kramizar Marie

2015-10-23 @ 12:43:40
URL: http://mariespyselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0