25 oktober -15 En liten julhÄngel.....

... finns på dagens julkort
från Fristadsträffen.
Har använt ett spillpapper
från en av träffarna i Bollnäs,
därför valde jag idag ett färdigt kort m kuvert
från Panduro.
Hade tur och fyndade ett helt gäng såna 
på REA efter förra julen.
så praktiska att ta till!
 
 
Marchade järneksmönstret på papperet
med utstansade järnekshörn
och en järneksgirlang.
Åsa hade som tur var de söta små röda halvpärlorna!
Det är också hon som designat den fina julpoststämpeln.
Passar precis i en 1" cirkelpunch.
 
 
En riktigt gammag hÄnglagoding
fick vara med på kortet.
Jag färglade med Distress Markers
och stansade ut med en Spellbinderdie
Classic Ovals Large.
Den passar precis i den fina bakom,
som jag glittrat med Wink of Stella clear.
Det syns tyvärr dåligt på fotot.
 
 
Kortets insida har plats för en julhälsning.
 
 
Enkel baksida med lite mönsterpapper
och min namnetikett.
Något kuvert har jag ju inte att visa idag.
Tog inte med nåt till Fridstaträffen,
men tror nog jag ska dekorera det lite
med mönsterpapper och ett utstansat  järnekshörn
när jag kommer hem.
 
Vi hade en alldeles underbar dag 
på Fristadsträffen igår!
Massor av gamla och nya scrapvänner
att umgås med, snacka och skratta med
och inspireras  av!
Tack alla goa och glada
och ett speciellt STORT TACK 
till Ulrikorna och My 
som ordnat allt så GOTT
både planering, placering
och alldeles för gott gofika!!!
Nu får jag ta nya tag med bantningen -
det där gick ju inte att motstå!!
Kramar!!
 
Och till dig som aldrig varit på nån scrapträff - åk!!
Det ger massor av "må-bra-endorfiner"!!
.
 

Kommentarer
Postat av: Zora

Ja se dessa söta gamla hÄnglar, man blir bara så förälskad. Ett varmt och härligt julkort. Färdiga kort och kuver är guld värda ibland. Kram

2015-10-25 @ 19:59:54
URL: http://lofquisten.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Riktigt vackert julkort du fick gjort på träffen:)
Så söt hÄngla stämpel och järnekspappret var så vackert:)Superfina dies också:))
Har du lust så kika gärna in till mig, visar några julkort;)

Må så gott vännen
Kramizar Marie

2015-10-25 @ 20:09:01
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0