30 oktober - 15 Grattis i rosa....

.....får det bli idag.
Den här fina fågeln 
flög på ett av de fina Primapapperen
som Åsa fyndade år mig.
 
 
Tyvärr satt den för långt från kanten
för att hamna på remsan jag skär bort
när jag gör kuvert.
I så fall hade han hamnat på kortet.
Nu fick jag tänka om
och skära papperet
så att han hamnade på kuvertfliken.
Visst blev det bra!
 
 
Det fanns flera papper i samma Primaserie,
så ett annat fick bli bakgrund på kortet.
 
 
Lite blommor, sugrör, veteax och pärlband
framför spetsen i hörnet.
 
 
En av de äldre hÄnglarna,
som jag ju är extra förtjust i,
är färglagd med Distress Markers och vattenpensel
som vanligt.
Jag har använt min nya favorithörnstans
konkavt hörn från ek-sucess i nästan alla hörn.
 
 
På kortets insida syns mönsterpapperen mer.
Ritade prickar på den svarta brad som håller ihop blomman
med en vit Poscapenna
för att matcha blomman på mönsterpapperet ;-)
Den fina Grattisstämpeln i hörnet
kommer från JaneDesign.
 
 
Baksidan och.....
 
 
 ...kortet med kuvertet till sist.
 
Imorgon är jag bjuden på "scrapkalas"
till en i scrapgänget här i Gävle
som nyss fyllt år.
Det ska bli såå mysigt!!
Hennes kort får du se efter kalaset ;-)
 
Idag har vi den förska regnvädersdagen här
på "jag vet inte när".
Oj vilken härlig höst vi haft!!
Det känns nästan lite skönt med en "vilodag".
Vi älskar ju att promenera
och det blir lätt l å n g a sträckor i solskenet.
Nej, nu ner i källaren till "kortmakeriet"
och förbereda liten packning inför morgondagen!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara Strömberg

Ytterligare ett superfint kort!
Älskar när det finns en röd tråd, en helhet på kortets alla fyra sidor!

2015-10-30 @ 12:56:29
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå vackert kuvertet blev:-) Kortet gillade jag massor också. Vackra papper och en såååå söt hÄnglastämpel som du färglagt så mild och fin:-)
Superläckert med sugrören och blomdekorationerna.
Du är så duktig Margareta!
Hoppas nu du får ett trevligt "scrapkalas" det lät roligt och annorlunda;-)

Ha en fin kväll
Kramizar Marie

2015-10-30 @ 16:48:54
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Underbart fint kort, tur jag köpte pappersbunten.

Svar: Ja verkligen Åsa - du ser hur flitigt jag använder ur den bunten!! Tusen, tusen tack!!
MormorMargareta

2015-10-31 @ 19:17:45
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0