31 oktober -15 Födelsedagsfirande.....

...har vi ägnat oss åt idag
då vi firade Annicas födelsedag
ett par dagar för sent.
 
 
Eftersom Annica gillar blått
gjorde jag ett kort i blåa nyanser.
 
 
En av hÄnglagodingarna
kommer här med öppna famnen.
Jag har som vanligt färglagt med Distress Markers
och glittrat vingarna med Wink of Stella Clear.
 
 
 
Ett par tags med stämplar, pärlband och tvinnade bomullsgarn.
Det är så bra med mönsterpapper
som har matchande baksidor.
Idag är det två olika papper från Maja Design
där både fram- och baksidorna passar så bra ihop.
 
 
Spetsen är fastsatt med en häftapparat.
Eftersom Annica också gillar färg
fick det bli många färger på rosorna i hörnet.
 
 
En av Åsas poststämplar fick också plats.
 
 
Insidan på kortet med plats för personlig hälsning.
Grattisstämpeln är från Jane Design.
 
 
Kortets baksida.....
 
 
.....kuvertet med en fin blomma.....
 
 
.....och till sist kortet och kuvertet.
Tror Annica gillade både kortet 
och paketet med scrapgodis.
 
Hon hade bjudit oss till sig på "scrapkalas"
och dukat upp med ett likadant "kit"
till oss var och en.
Det är roligt att se hur olika det blir
fast man skapar med samma material ;-)
Hur mitt kort blev
kan du få se här i morgon, tror jag.
 
Ha nu en härlig fortsättning på Allhelgonahelgen!
Här ringer och bultar det på dörren
stup i kvarten av ungar/ungdomar
som skriker "Bus eller godis?"
Känner mig litet störd av en tradition
som jag inte känner mig hemma med -
och som iår dessutom sammanfaller med den dag
jag tänker extra på dem som vi inte längre har bland oss.
 
Kram till dig!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Men så underbart vackert kort du gjort:) Jätte fina papper och hÄngla stämpeln är ju såååå söt och fint färglagt:-) Tokgillade tagsen bakom motivet, läckert:-)Insidan och kuvertet blev lika fint det också:-) Ska bli kul att se ditt kort från "scrapkalaset"

Jag tycker lika dant som dig om Allhelgonahelgen!
Tycker inte de ska blanda ihop Halloween och den helgen, särskilt nu när det händer så mycket otäcka grejer runt om kring oss!

Må nu så gott vännen
Kramizar Marie

2015-11-02 @ 18:46:01
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0