7 oktober -15 En musikalisk släkt.....

...och många musikervänner har vi begåvats med,
så papper och dekorationer
med musiktema letar jag alltid efter.
 
Idag visar jag ett kort till en musiker
och körledare i familjen.
 
 
Alwar fyllde 65 år medan vi var ute och reste
så kortet skickades till hans fru, min kusin Eva
(som fick sitt grattiskort i september)
f v b på födelsedagen. 
Ett instrumentmönstrat papper i bakgrunden,
notpapper och ett notsystem i metall
samt två G-klavar, ett som gem
och en charm (som ligger lite fel här på fotot).
 
 
 
Motivet har jag tagit från en servett
som kommer från Café Concerto i London.
Jag satte dubbelhäftande tejp
över hela biten cardstock,
fäste sedan det översta servettlagret
och stansade ut ovalen med en spellis.
Monterade sen på en utstansad scalloped oval
i samma bruna cardstock
som också användes som kortstomme.
Visst är han läcker dirigenten!!?!
 
 
Gjorde ett par tags av mönsterpapper med notmönster
och häftade dit band med notsystem.
Textstämplarna kommer från InkyWings.
 
 
Minns inte var jag hittade de här fräcka G-klav-gemen.
Några finns kvar för framtida behov.
Ett par vimplar i "kuvertpapperet" fick också plats.
 
 
Hittade ett notsystem i metall på en scraploppis
och hängde på en G-klav.
Har använt den konkava hörnstansen här också
liksom även på tagsen.
 
 
Även insidan fick diverse notinslag.
Stämpeln med G-klavsklaviaturen
kommer från Vilda stamps.
 
 
På baksidan fick min namnetikett
en "ny" bakgrund stansad med en spellis.
 
 
Kort och kuvert.
Jag vet ju nu att Alwar blev glad över kortet ;-)
 
Har ikväll kommit hem från vår Italienresa
och nu blir det resetvätt,
redigering av resefoton
(kanske återkommer med några bilder
här i bloggen vad det lider)
och sköna stunder vid kortmakarbordet.
Det gäller att inte komma efter med julkorten ;-)
 
Dessutom var Åsa på scrapträff i Avesta medan jag var borta
och fyndade massor med underbara "kuvertpapper"
som hon lämnade här till mig - vilken lycka!!
 
Som du förstår lär jag återkomma här snart!
Kramar!!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: sseltokiga Marie

Hej Margareta!
Välkomna hem ifrån Italien! Hoppas ni haft en underbar semester:))
Läckert kort du gjort i musikens tecken:)))) Snygga papper, dies och dekorationer:) Tokgillade tagsen med de läckra banden:))))Kuvertet blev också så fint:) Så gulligt av Åsa att hitta kuvertpapper till dig;))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-10-08 @ 19:08:11
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0