9 oktober -15 Julkort igen efter Italienuppehållet.....

Hade lagt fram ett inkido-julpapper
och ett motivark på kortmakarbordet
innan jag åkte till Italien,
och igår satte jag mig för att varva ner,
njuta och göra veckans julkort.
 
 
Den läckra tomten på inkidos Forever Santa
fick mig att rata motivarket
och istället leta upp lämplig spellbinder-die
till detta motiv.
Jultextpapperet är baksidan på tomtepapperet.
Det monterades på craftpapper.
"Pappersspetsen" kommer från ett rektangulärt tårtpapper
som följde med hem från Rapallo
där jag fick det på hotellet.
Kakservetten fanns i min låda hemma.
 
 
Stansade ut några julstjärnor och blad
och dekorerade med halvpärlor.
Hörnen stansade med "stjärtstansen" - en favorit!
 
 
Fortsatte med samma tema inuti:
kakservett, craftpapper och skrivruta
stansade med samma spellis
som motivet på framsidan.
Julstämpeln inspirerade mig att stämpla 
med diverse snöstjärnestämplar.
Ett par vimplar av mönsterpapperet, båda sidor.
 
 
Även baksidan fick en liten kakservett
och bakgrunden till namnetiketten
utstansad i craftpapper
med minsta spellisen i setet.
 
 
Kuvertet av "tomtesidan" på mönsterpapperet.
Eftersom tomtemotivet var lite för brett
fick kortet idag bli 13,5x13,5 cm
"för att få plats i kuvertet"
(Ja, ni har ju förstått att kuvertet styr i min värld ;-)  )
 
 
Kortet och kuvertet - idag som de flesta gånger.
Har ju sett att många nu satt igång med julkort,
så nu känner jag mig inte så ensam längre ;-)
 
Så roligt att du tittade in hos mig!
Jag är så glad över alla er,
som kikar in hos mig - kan ju se
i bloggstatistiken att ni är ganska många minsann!
Förstår att du har smått om tid,
men du ska veta att
jag blir superglad över kommentarer!!
Så kul att kunna gå på återbesök också
till dig, om du har en blogg!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vackert gammeldags julkort du visar idag, me like:))
Det där spetspappret var ju supersnyggt:))Snygg die, jag har den också;)Vackert med hjärtanen:)
Insidan och kuvertet gillade jag också:)
Kika in till mig om du har lust;)

Ha en fin helg
Kramizar Marie

2015-10-09 @ 21:44:06
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej svejs. Vad härligt med en Italienresa så här på höstkanten. Vi har ju haft en underbar september här hemma i år. Roligt när sommareninte var vad många önskade sig. Min semester blev inte vad jag tänk, vilken förkylning jag åkte på, det tog lång tid innan jag kände mig återställd. Det blev bara vila i Lingbo. Jag hade också kortare semester än vanligt. Vi kanske ses här i Stockholm framöver. Jättefint julkort. Jag har så smått börjat med julkorten. Många kramar Katarina

2015-10-10 @ 08:31:30
Postat av: julkort

Vilket jättefint julkort. Det är bra att vara ute i god tid, bara 2½ månad kvar till julafton!

2015-10-10 @ 14:24:52
URL: http://www.smartphoto.se/produkter/fotokort

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0