Veckans julkort.....

...... är gjort efter en skiss
på Fristadsträffen i lördags.
 
 
Hade en spillbit kvar 
av ett gammalt papper
med en del guld i mönstret,
så jag valde att accentuera det
med mera gulddetaljer.
 
 
Valde en söt hÄnglapojke
med en massa paket.
Han är färglagd Distress Marker och en vattenpensel.
 
 
En av "blommorna" på skissen
ersatte jag med Åsas fina julpoststämpel
som jag monterade på en utstansad guldblomma.
(Guldkartongen jag stansat i
är Kjells rakvattenkartong!!)
 
 
Kortets insida.....
 
 
...och baksida.
Har inte fotat kortet med kuvertet idag
eftersom det är ett "köpekuvert" i guld.
 
Kom hem från huvudstan igår kväll
och det är , som vanligt, skönt att vara hemma igen!
Solen har lyst på oss idag igen.
Det är en underlig, men skön, höst vi har!!
Hoppas du också har
en härlig höst att njuta av!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhhhh! så fint julkort, me like:) En såååå söt hÄnglapojke, som jag aldrig sett tidigare. Du har färglagt den så fint:))Läckra papper och dekorationer:)Då kanske kortet luktar gott också;)

Idag har solen inte visat sig hos oss. Dimman låg som ett täcke över oss, men det var ganska skönt i luften ändå:)

Må så gott
Kramizar Marie

2015-10-28 @ 22:33:12
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Ann-Marie L

Så stiligt och mysigt, mycket julstämning i det kortet!

Kraaaam

2015-10-30 @ 00:09:40
URL: http://www.jozebelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0