15 september -15 Pippi på julkort....

Kände mig riktigt nöjd idag
då jag stämde av min julkortshög.
Har ju nu "flyttat hem" från Björkebo
och efter några dar i Stockholm
nu landat på riktigt i Gävle.
Har nu plockat upp scrappackningen
och fått l i t e ordning i kortmakeriet i källaren.
 
När bordsskivan syntes igen blev det ett julkort!
 
 
Ett kort med en av Kajsans fina pippin blev det idag.
De glittriga snöstjärnebanden ser lila ut
men är lite gråbeige med glitter.
 
 
Här är det mer rätt färg på dem.
Som du ser är motivet och God Jul-vimpeln
monterade på distanskuddar.
Är så lycklig att jag hittade den här hörnstansen
 hos Helene på Helenes present och papper.
Har letat den såå länge!!
Visst är den snygg i all sin enkelhet!!
 
 
Pippin är färglagd med Distress Markers och vattenpensel.
Har också använt distress Tumbled Glass-dyna
och en makeup-svamp för att färga "himlen".
Sen har jag glittrat med Wink of Stella Clear
och målat i stjärnorna med Gelly Roll clear star
innan jag satte dit en pytteliten rhinestone i mitten.
 
 
Insidan av kortet fick en vit skrivyta som vanligt.
Även här har jag använt min nya hörnstans.
 
 
Baksidan....
 
 
....kuvertet, som pryddes med en snöstjärna
av samma modell som på kortet.
 
 
Avslutar idag med kort och kuvert, som vanligt.
Detta var faktiskt kort nr 50 inför denna jul - härligt!!
Det betyder att jag slipper stressa i november
och att mina vänner som gärna köper några kort
får chansen detta år ;-)
 
Ja, nu har ni fått vila från mina kort en vecka
men nu är jag på G igen!!
Roligt att du kikade in hos mig!
Skriv gärna en rad så blir jag jätteglad!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Suz

Superfint!
Kan du inte länka till pippi stämpeln??

Svar: Som du såg kan jag inte det men kika in till Strömstads Scrapbooking så hittar du säkert alla Kajsans underbara pippin!
MormorMargareta

2015-09-15 @ 22:46:32
Postat av: Anonym

Följer dig noga på din blogg du gör sååå mycket fint jämt kram från Linda Landby

Svar: Tack rara du! Kram tillbaka!
MormorMargareta

2015-09-15 @ 22:52:42
Postat av: Margareta

Stämpeln är en digis köpt från Strömstads Scrapbooking. Eftersom jag inte har en skrivare som funkar till detta tar jag hem mina digisar till min dotters dator. Du får nog söka själv hos Strömstads scrapbooking i webshoppen. Det finns såå många underbara pippin som Karin Zander har gjort!!

2015-09-16 @ 00:34:20
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Titti

Vad duktig du är julkort nr 50 är så fint och din nya hörnstans gör ett snyggt jobb. Den var så fin med färgen på pappret och de söta julstjärnorna på. Behöver din energi nu , men väldigt kul att se dina bilder från dina ( äventyr )
Kram från Titti

2015-09-16 @ 07:16:29
URL: http://snowflake64.se
Postat av: Anonym

Jättefint julkort nr 50, hörnstansen är så fin enkelhet är oftast finast.

2015-09-16 @ 07:28:33
Postat av: Inga

Jättefint , nr 50...så härligt....jag försökte men det blir som vanligt,stress !!
Gilla också den hörnstansen, är det nån webshop?
Kram Inga

Svar: Hej Inga!Har köpt hörnstansen hos Helenes Present och Papper i Hässelby. Det var den sista hon hade och hon packar just nu hela butiken för att flytta den. Tror inte att hon har webshopp. Den är från ek-success.
MormorMargareta

2015-09-16 @ 16:02:11
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhhhhh! vilket underbart läckert julkort! Tokgillar den söta pippin och du har färglagt den så snyggt:))
Vackra papper och dekorationer och kuvertet blev så fint också, som vanligt:))))
Du har legat i ordentligt med dina julkort:)

Må så gott vännen
Kramizar Marie

2015-09-17 @ 17:26:28
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Suz

Hej igen!
Efter mycket letande hittade jag pippin som en freebie här :)
http://kajsansscrapblog.blogspot.se/2014/11/freebee-digi-christmas-stamps-2014.html

2015-09-20 @ 15:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0