2 september -15 Bröllopskort i efterskott...

Träffade en av mina kära scrapvänner
i Uppsala i lördags
och hon hade både förlovat sig 
och gift sig inom en vecka!!
Fantastiskt!!
Ingen visste något innan, allra minst jag,
så det blev till att åka hem och göra
ett bröllopskort i efterskott!!
 
 
Jag valde riktigt krispigt vitt.
Kortstomme av vit linnepräglad cardstock.
Bakgrunden är embossad med en folder från Sizzix
med den släta och "negativa" sidan upp
och monterad på distanskuddar.
I överkanten har jag använt en av Martha Stewarts
kantstansar med fjärilar.
Texten kommer från en embossingdie
som följde med en scraptidning.
 
 
Jag stansade och embossade blommor
och satte med den linnepressade sidan fram.
En vit halvpärla i mitten och en pytteliten i varje pyttefjäril.
Fick leta för att hitta riktigt vita - inte off white.
 
 
Martha Stewarts fjärilsstansar
i två storlekar fick också jobba.
 
 
Här ser du hur de olika lagren
är monterade på distanskuddar.
Vimpeln med texten har dubbla kuddar under mitten,
men bara dubbelhäftande tejp i ändarna
för att bli böjd.
Har böjt fjärilsvingarna med hjälp av
mitt vanliga virkkroksskaft
men det går förstås lika bra med en sticka
eller blompinne ;-)
 
 
Insidan av kortet har jag torrembossat
direkt på kortstommen
med embossfoldern som hörde ihop med
textfoldern på framsidan.
Stansade ut bokstäverna i namnen i linnerutigt.
(Har glömt vad alfabetet heter - det finns i Björkebo, jag i Gävle ;-)
 
 
Kortets baksida, där min namnetikett fick visa
vem kortet var från.
Ville inte störa det vita med att skriva -
det räckte med namnetikettens trycksvärta.
 
Inget pyntat kuvert idag,
men ett vackert frimärke på det vita köpekuvertet.
Fick ett tack idag,
så posten skötte sig perfekt den här gången
och jag kan blogga kortet.
 
Nu ska jag sova!! 
John Blund står och knackar på rutan
och vill in från spöregnet där ute.
Sweet dreams my friends!!
Kramar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Www.moascreation.blogg.se

Heeelt underbart kort! ☺️

2015-09-02 @ 23:50:56
Postat av: Sindra

TUSEN TACK än en gång för det otroligt vackra kortet som vi fick med posten. Det fina kortet gjorde vår dag! :D <3

Riktigt roligt att få läsa om hur tillverkningen av detta tjusiga kort gått till :D

När man väl bestämt sig är det väl inget att vänta med...hihi ;)

Ha en fortsatt fin vecka!
Kram

2015-09-03 @ 08:37:31
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååååå vackert bröllopskort!! Snyggt med allt det vita, så rent:)) Läckra embossingfoldrar och fjärilarna har du fått så snyggt:))) Du är så duktig:)) Förstår att Sindra blev nöjd och glad!
Kan du tänka dig, Jag har börjat med mina julkort!!
Såååå roligt:))
Men jag kan bara sitta korta stunder då mitt vänster knä värker som sjutton:( Kryckorna har fått åka fram igen. Det är såå tråkigt när man inte kan gå ordentligt, och jobbigt när det värker hela tiden i vila, Usch!!
Hoppas det snart går över igen;)

Fick du min E-post adress? om inte så kommer den här: [email protected]
Kan jag få din också?:)

Må nu så gott och var rädda om varann
Kramizar Marie

Svar: Här är min e-mail-adress först: [email protected] tack för alla dina rara kommentarer!! Du gläder mig så mycket!!
Tråkigt att höra om ditt knä! Jag har också ett, som hållit sig ganska lugnt under sommaren men nu bråkar det med mig igen :( Kanske är det lågtrycket - eller att jag har packat ihop här i Björkebo och kånkat tunga saker till bilen...
Hoppas det ger sig för både dig och mig!
Kram!!
MormorMargareta

2015-09-03 @ 12:26:10
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Titti

Så otroligt snyggt bröllopskort , så snygg embossad text ja allt .
Kram från Titti


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0