20 september-15 Älskar mina scrapvänner....

I våras på Fridstaträffen
fick jag också träffa många 
av mina facebook-scrapvänner in real life.
Såå roligt det var - och är!!
Tänk så denna hobby berikat mitt pensionärsliv!!
 
Rara Carita kom med en RAK
(= Random Act of Kindness, smaka på den!!)
till mig med fina julpapper och dekorationer,
eftersom hon vet att jag gör julkort året runt.
Oj så glad jag blev!! :D
Har "klappat" länge på det paketet
och NU har jag börjat använda av det!!
 
 
Började med ett härligt julkulepapper.
Kortbasen är en färdig från Panduro
med tillhörande kuvert,
vilket passade eftersom papperet var 15x15 cm
och då kan jag ju inte göra 
kort med matchande kuvert av det ;-)
 
 
Stansade ut en julkula och också en cirkel bakom
så mönstret blev i relief.
Det upphöjda mönstret penslade jag med Wink of Stelle clear.
Sen förstärkte jag effekten genom
att rita längs konturerna
med en Gelly roll clear star-penna.
Den har jag också använt runt mönsterpapperet.
 
 
Den fina God Jul-stämpeln
har jag fått av Åsa - TACK älskling!!
För att få texten lite gråare så den matchade det grå i mönstret
stämplade jag två gånger efter varann
och använde det andra "trycket" här.
 
 
Papperet räckte även till lite dekor på insidan.
Hjärtat har jag fått av rara Birgitta,
scrapvän här i Gävle.
 
 
En enkel baksida
med de allra sista små mönsterpappersbitarna.
 
Ingen kuvertbild idag alltså ;-)
 
Ha nu en härlig söndag!
Om du vill finns tid fram till 17.00
om du vill vara med i en härlig höstutmaning
i 48-timmarsutmaningen - det är jag!
Det kortet visar jag här imorgon.
 
Kram!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert julkort! Det pappret var verkligen läckert:))God Jul skylten tokgillade jag, jätte fin:)) Visst blir man glad när man får "scrapgodis"
av fina vänner:))Jag måste få din adress så jag kan skicka lite till dig;))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-09-26 @ 17:56:47
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0