21 september -15 Äppel päppel....

Igår var jag med i en utmaning
där man skulle göra ett höstkort
med antingen äpplen eller svampar.
 
Det roliga var att jag just satt
och "tillverkade" åpplen till ett kort ;-)
 
 
Jag hade klippt ut dem i akvarellpapper,
målat dem med Distress
och när de torkat la jag dem upp och ner
på en wettexduk och "rundade" dem med ett verktyg
med en kula i änden så de blev välvda.
Bladen vek jag längs mittnerven
med hjälp av en pincett.
Sen la jag Glossy Accent på både äpplen och blad
så de blev riktigt blanka och fina.
 
 
Själva kortet blev så här.
Mönsterpapper från Bo Bunny och
textstämpel från Inky Wings.
Jag la också dit lite Glossy Accent på höstlöven
som daggdroppar - eller kanske regn ;-)
I hörnen min nya hörnstans
med konkava hörn från ek success.
 
 
Motivet är en av de äldsta hÄnglarna,
färglagd med Distress Marker och vattenpensel
och utstansad med en die från Lawn Fawn.
Vingarna glittrade med Wink of Stella clear
och i kanterna förstärkt med
Gelly Roll-penna Clear Star,
som också fått ge lite silverglans i håret.
 
 
Här ser du att jag monterat alla olika lager 
på distanskuddar
och "rullat upp" kanterna lite
(använder en virknål till sånt)
 
 
En enkel insida.
Väntar med text tills jag vet vem kortet ska till.
 
 
Lite dekor och en namnetikett på baksidan.
 
 
Kuvertet blev jag också nöjd med.
Bo Bunnypapperen ger ofta såå fina kuvert!
 
 
Slutar som vanligt med kortet och kuvertet.
 
Nu har vi åkt upp till till Björkebo för att fixa lite
efter att hantverkarna avslutat sina jobb.
Det blev en riktig råslitsdag
och tack och lov blev det inte mycket regn
utan bara lite dugg.
Nu njuter vi i soffhörnet!
Hoppas du också har en skön höstkväll!
Tänd ljus, kryp in i en skön pläd
och mys med nåt gott att äta och dricka!
Kramar!
 
 

Kommentarer
Postat av: snojbi

Superläckert

2015-09-21 @ 19:48:02
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: Evas pyssel

Ett härligt höstkort. Så roligt att du använder de "gamla" hänglarna. Jag har också några kvar men jag är inte lika flitig med dem som du.
Tack snälla för ditt erbjudande om björnbärspapper. Jag hittade hos Scrapweb så nu har jag laddat upp. Skulle ändå köpa lite mer därifrån. Lika bra att handla medan man är i tagen. Väskan hem från London var tungt lastad.
Kram Eva

2015-09-22 @ 22:44:13
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det här tycker jag jättemycket om! :)

2015-09-23 @ 11:45:29
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Men hur vackert var inte det här höstliga kortet på en skala från 1-10? Jo.....10 poäng:))
Underbara papper och hÄngla stämpeln har du färglagt sååå fint och äpplena tokgillade jag:))
Kuvertet blev som vanligt superfint!

Må så gott
Kramizar Marie

2015-09-26 @ 17:09:13
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0