4 september -15 Vilken bonusdag.....

Efter ett par dagar med hällregn
vaknade vi idag till en helt underbar dag
med strålande sol!
Blev såå inspirerad att göra ett riktigt soligt kort!
 
 
Här i stugan har jag inte så mycket scrapgrejor kvar.
Packade hem det mesta inför Uppysslingen
i förra veckan.
Några Sizzix-dies fanns dock kvar,
och lilla ovalpunchen
med sin scalloped-kompis har jag spart här.
Passar till min namnstämpel också!
 
 
Den ljuvliga lilla hÄngeln låg här och väntade
på bättre tider
och de kom idag!
Hon är färglagd med Distress Marker
och vattenpelsel.
Stämplarna runt motivet är från Stempelglede.
Se små fjärilarna blev över
när jag stansade fjärilskanten på framsidan
med Martha Stewart-stansen.
Har använt "baksidan" på fjärilarna.
 
 
Blomhörnet med div rosor och blad jag klippte
av en spillbit cardstock
i samma färg som spetsen.
Ett par bitar av ett blommigt sugrör bakom blomhörnet.
 
 
Kortets insida med lite av det snygga mönsterpapperet
från Primas Fairy Flora Collection: "Sunlight Daisies"
och en fin textstämpel.
 
 
Baksidan och.......
 
 
....det fina kuvertet.
Älskar det här papperet!
Andra sidan är lika snygg - inte lätt att välja!
Tack och lov har jag ett till!!
 
 
Här är mitt soliga kort
och kuvertet till.
Tror jag ska skicka det till en som behöver
lite extra sol, värme och kramar
som uppmuntran!
 
Alldeles klart ikväll också - bådar gott för morgondagen!
Kanske blir fler inspirationskort!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Härligt solkort i vackra färger. Vilken fin fjärilsbård du gjort upptill. Bra idé !! Mysig text också. Man letar alltid efter sådana som kan passa till lite av varje.
Ha en fin söndag med. Här har hällregnat idag.
Kram Eva

2015-09-05 @ 19:22:38
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Anonym

Här i Småland har det regnat hela dagen nästan ...passade på att handla lite kläder till 14-åringen:) jättefint kort och så fina samspelta färger:)) nu ska jag kolla vidare i din fina blogg...inte hunnit kolla på ett tag nu så mkt kul o fint kan jag säkert se här 😄kram cicci

2015-09-05 @ 22:09:14
Postat av: Maria

Vilket härligt kort Margareta!! Det syns och känns att du inspirerats av en härligt solig dag =)
Kram

2015-09-06 @ 07:15:29
URL: http://maria-miamaria.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett riktigt vackert soligt kort med härliga papper, en supersöt hÄngla stämpel, dies och dekorationer:))
Kuvertet blev väldans snyggt:))))
Du är så duktig:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-09-06 @ 22:27:26
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0