12 april -16 Lite vintage kanske.....

Hittade ett så fint spetsmönstrat papper
på Panduro förra veckan.
Såg direkt vilket fint kuvert 
det skulle kunna bli av det ;-)
 
 
Jag blev så nöjd!
 
 
Vann ett härligt grönt pappersblock
från K&Company
i Bollnäs på träffen senast.
Nu fick ett par av de papperen
vara med på dagens kort.
Bilden är från ett klippark
och den är monterad på en brun ram
stansad med en spellis.
Följde upp spetstemat med mera spets 
och en spetsblomma.
De fina bladen är stansade med dies
som Åsa blev knasig på
eftersom det var så omöjligt
att få lös bladen ur dien.
Jag fick dem och foamade dem.
Nu funkar de perfekt!!
 
 
Pärlor, pärlband och distanskuddar
hör till mina favoriter.
Åsas vänskapspoststämpel fick
en perfekt plats i hörnet
med ett par utstansade Magnolia-swirlar.
 
 
Insidan fick fortsatt vänskapstema.
Inte mycket plats att skriva på dock ;-)
 
 
Baksidan.
(Glömde att använda "stjärtstansen" här.)
 
 
Ja här är då kortet och det ljuvliga kuvertet.
 
Tänk en så rolig hobby det här är!
Så helt olika kort det kan bli
när man försöker känna in
de olika mönsterpapperens själ
och låta dem leda en.
Det gjorde jag idag.
 
Hur tänker du när du gör kort?
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett så underbart kort i superfina papper, dies och texten på insidan gillade jag:)Härligt med det gröna vackra papperna. Kuvertet blev verkligen super fint:))
Först när jag ska göra något kort så bestämmer jag mig för vem jag ska göra det till och om det är ett födelse, dop, eller nåt annat tema. Sedan tänker jag vilket papper och dekorationer som passar, och sen kör jag bara. Det skapas under tiden som jag håller på:)

Ha nu en skön dag vännen:)
Kramizar Marie

2016-04-13 @ 11:42:48
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0