13 april -16 Romantik i vitt....

Var ju på en träff alldeles apropå 
förra onsdagskvällen
och visste inte riktigt vad jag skulle ta med.
När jag letade i mina gömmor
hittade jag bl a en del diecuts i vitt
som blivit över efter ett tidigare projekt.
De fick följa med 
och resulterade i ett kort faktiskt!
 
 
Allt är i samma cardstock,
som är linnemönstrad på ena sidan
och slät på den andra,
utom texten, som är i ritpapper
med lite annan slät yta.
I verkligheten ser de ut att ha samma vita nyans
men på fotot ser den lite gråare ut.
Det är otroligt hur många "vita"  nyanser det finns!!
 
Texten fanns med i en scraptidning jag köpt i London
(men de brukar finnas här också - dyrare.)
Det stora hjärtat är ur et set från Spellbinders,
liksom matchande scalloped hjärta bakom.
Lagret längst bak har jag stansat ut
(med släta sidan fram)
med QuickCutz Nesting doily squares.
 
 
Här ser du hur jag lagt lager på lager
med distanskuddar emellan.
Det var pilligt att få till
de smala bitarna under de två hjärtana,
men det gick!!
Denna diecut har jag fått av en scrapvän,
så vet inte fabrikat.
Har glittrat den, scallopedkanten runt stora hjärtat
och texten med Wink of Stella Clear.
 
 
Insidans skrivruta fick samma kant
fast en storlek mndre
och ett litet hjärta embossat
med en folder från Cuttlebug.
Tänkte för sent på den lilla siffran 14 i hörnet ;-)
Får spara det som Valentine-kort till nästa år!!
 
Börjar komma "i fas med tiden" igen - så skönt!
Märker allt att det blir allt jobbigare 
ju mer åren går....
Igår var jag tillbaka på gymet med Birgitta,
min f d jobbarkompis
så idag känner jag att jag lever!
Tur att hon vill ha träningssällskap,
annars kanske jag inte kom iväg ;-)
Få se om det funkar med en promis idag - 
igår blev det nysattacker.
Borde ju fixa lite i trädgården också
med kanske får vänta tills efter nästa regn.
 
På lördag är det dags för bästa Fristadsträffen!!
L ä n g t a r!!
Sen blir det några dar i Sthlm tillsammans med Kjell
som jobbar lite där.
 
Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert det vita kortet blev, me like:) Snygga dies:)Jag har försökt några gånger att bara göra i vitt, men jag har inte blivit nöjd. Jag måste testa nån gång igen:))
Hoppas du kan gå ut i trädgården snart igen. Jobbigt när man har sån allergi.
Tack för din rara kommentar inne hos mig, jag blev såååå glad:)) Ted bor bara 1,5 mil från oss, som tur är;)

Ha en jätte fin dag:)
Kramizar Marie

2016-04-13 @ 12:03:48
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0