14 april -16 Dopkort och födelsedag i ett....

....fick jag beställning på av en f d kollega.
Lilla Saga fyllde ett år idag
och ska döpas på lördag,
så det fick bli ett "gatefold card"
för att få plats med "allt i ett".
 
 
Papperet är från Pion: Sweet Baby, 
Pink forget me not.
Banderollen med namnet
är från ett Pion-klippark och bokstäverna stick-on.
Fjärilen är stansad med en Martha Steward-stans.
Motivet är från MoManing
och färglagt med Distress Markers
och vattenpensel.
 
 
De olika lagren är som vanligt
monterade med distanskuddar.
 
 
Här ser du kortet uppvikt
med baksidan av motivets bakgrund
och banderollen till vänster.
 
 
Födelsedagsgrattis på högra fliken.
Ett annat Pionpapper fick bli bakgrund
och Åsas fina "poststämpel" längst ner.
 
 
Dopdagssidan till vänster
med sin "poststämpel".
Jag har använt den konkava hörnstansen flitigt,
liksom vita halvpärlor.
 
 
Den fina versen har Farmor själv skrivit ut.
Jag stansade ut den med stiched cirkle
och monterade den på en fin
grön rundel utstansad med en Spellbinderdie.
 
 
Baksidan med lite dekor
och min namnetikett.
Om man tittar noga på mönsterpapperet
kan man se ett almanacksblad
med April ;-).
 
 
Kuvertet blev ljuvligt i det här vackra papperet.
 
 
Kortet med sitt kuvert levererades idag
och Elisabet tyckte det var OK att jag bloggade det nu.
Hon blev jättenöjd och det gör mig såå glad!
 
Idag har jag fixat med lite enkla julkort.
Dem visar jag en annan dag.
Nu ska jag packa inför lördagens träff
och "Stockholmssejouren".
Ha en trevlig helg!
Har förstått att det för många av er scrappare
blir det en helg i scrapens tecken!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Rosa A

Så fantastiskt snyggt! Insidan blev perfekt till dubbla bemärkelsedagar. Kram och så ses vi på lördag!

2016-04-14 @ 22:22:44
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett så fantastiskt vackert grattis/dop kort:) En riktig 10-poängare! Super fina papper och en ljuvlig stämpel som du färglagt sååå fint:))Jag har aldrig gjort något "gatefold card" men det måste jag testa:) Kuvertet blev också sååå vackert:)

Ha nu en härlig helg:)
Kramizar Marie

2016-04-15 @ 21:44:28
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0