19 april -16 Mera spillpappersjul.....

Var in på kiosken på Centralen
och såg en Ett Tryck, som jag "tjuvkikade" lite i.
Köpte ingen för jag tyckte inte
det såg så inspirerande ut,
men när jag sen tog fram mina spillpapper
"såg" jag en idé som fladdrat förbi i tidningen.
 
 
Det var vimplarna jag sett - tror jag ;-)
Så här blev det i alla fall i min tappning.
Kortstomme i färg med det lila mönsterpapperet.
Nästa cardstock är ur ett 6"-block från Panduro
med skimrande yta.
De var på REA när jag köpte dem.
Hörnen stansade jag med en hörnstans från Martha Stewart.
 
 
Vimplarna klippte jag i spillpapper från BoBunny.
Flikarna har jag böjt lite' över mitt virknålsskaft.
(Det går förstås bra med något annat runt och smalt också.)
Texten är en sparad kantremsa från något mönsterpapper,
vet inte vilket.
Knöt fast den med en matchande knapp
och ett turkost linnesnöre
som jag hittade i en butik i Tallin för några år sen.
Kul med lite annorlunda "souvenirer"!!
Bling i turkos och vitt
och turkosa halvpärlor i hörnen.
 
 
Stansade ut några små snöstjärnor med en punch
i turkos spillpapper 
och chalkade med mer turkos.
En stor snöstjärna fick det också bli
med en hologramstjärna och en liten stansad i mitten.
Turkos bling i mitten också.
Jag limmar bara fast snöstjärnorna i mitten
och böjer spetsarna lite uppåt.
 
 
 
Insidan fick enskrivyta av ritpapper
stansat med den största dien 
i min serie med sexagoner, 
som jag anvädt en mindre av i förra inlägget.
Stämpeln har följt med någon scraptidning.
Ett av BoBunny-papperet i bakgrunden.
 
 
Baksidan fick vimplar av samma papper
under min namnetikett.
 
Inget matchande kuvert idag heller ;-)
Får väl bli ett köpekuvert
med nån dekoration på när den dagen kommer.
 
Sitter på tåget hem från Stockholm
och nyttjar SJ free wifi.
Har haft ett par trevliga dagar i storstan
men nu är det skönt att vända hemåt!
Har ju en stor scrapväska att packa upp
efter Fristadsträffen.
Åsa var snäll och tog hem den i bilen.
ska bli kul att packa upp "fynden" från Engströms också,
som ju hade butiken med på träffen.
Nya Maja-papper bl a - mums!!
 
Hoppas du också haft en skön helg!
Kul att du kikade in här hos mig!
Blir jätteglad av en kommentar här
så ser jag vem som varit på visit
och kan göra besök hos dig också!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Oj, vad många läckra kort du hunnit göra sen sist!
Jag har haft det krångligt med internetet, så nu hoppas jag det är okej igen:)
Det här julkortet gillade jag massor:)) Urläckert med vimplarna! Så snyggt med stjärnorna också och insidan med den fina jultexten gillade jag:)
Du är superduktig Margareta:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-04-21 @ 21:36:56
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0