23 april -16 Återbruk idag....

 ... av ett mycket gammalt kort.
Dagens motiv är taget från ett kort
som min mamma fick på sin födelsedag
för mycket länge sen.
Eftersom mamma dog för många år sen
tänkte jag att kortet kunde få vara med på ett kort
och nu bloggar jag det just idag
när mamma Lia skulle ha fyllt 101 år.
 
 
 
Jag har använt spillpapper i gröna nyanser
och grön cardstock som kortbas.
"Stjärtstansen" är använd i övre hörnen.
Jag stansade ut kortet med en oval die.
(Det var lite trasigt i hörnen ;-) . )
 
 
Det är sen monterat i lager på lager med diecuts
med 3D-kuddar emellan.
Runt kanten på bilden har jag limmat ett pärlband.
Aleenes Tacky Glue (den guldiga flaskan)
tycker jag är superbra.
 
 
Kortstommen är stansad i nederkant med en ek-success-stans.
Bakom blomkanten längst ner
satte jag en kant av ljusgrön glansig cardstock.
Även mönsterpapperet stansade jag
och sen pyntade jag med vita och ljusgröna halvpärlor.
En skir spets  fick också pryda kortet
bakom motivet.
 
 
Blommor i färg med blommorna på ett av mönsterpapperen.
De små söta hittade jag hos Engströms 
på Fristadsträffen.
Naturligtvis "behövde" jag ett par påsar med såna ;-)
 
 
Det blev ganska mycket blommor!!
 
 
Insidan fick skrivyta av ritpapper
stansad med samma die som den bakom motivet.
Den glansiga ljusgröna cardstocken finns med
bakom det rutiga mönsterpapperet.
Platta blommor här och halvpärlor.
 
 
På baksidan kommer blomkanten tillbaka
tillsammans med den glansiga cardstocken 
bakom min mamnetikett.
 
Eftersom det här är ett "spillpapperskort"
har jag inte lyckats med 
matchande kuvert idag.
 
Jag är ganska mör efter allt trädgårdsjobb idag
men såå lycklig över allt som blev gjort!
Vi har bl a fixat en "genväg" via stigstenar
som en "inbakad" trappa genom rabatten
i sluttningen mellan entrén och trädgården.
Önskade mig en sån till 40-årspresent,
så jag har fått vänta l ä n g e !!
Nu är den i alla fall på plats.
Lovar bilder sen när den "växt in i rabatten".
Nu ska jag V I L A!!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Supervackert kort. Tänker på mormor Lia på hennes födelsedag. Kram

2016-04-23 @ 21:43:14
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: snojbi

Superfint

2016-04-24 @ 10:49:40
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: Anonym

Du gör så fantastiskt vackra, välarbetade kort! 👍

2016-04-24 @ 10:51:35
Postat av: Sara Strömberg

Fantastiskt fint kort och fin färg (min favoritfärg)!
Du får gärna visa motsatt insida lite då och då, själv har jag idétorka på hur jag ska göra den sidan.

Svar: Hej Sara!Jag har faktiskt ingen "motsatt insida" i mina kort. Eftersom jag alltid har vikningen uppåt och öppningen neråt (för att jag tycker korten står snyggare så) dekorerar jag bara den insida sim är "bakom framsidan" och inte den som blir uppåt när man öppnar kortet. kan därför tyvärr inte inspirera med nån fin insida till.
MormorMargareta

2016-04-24 @ 16:58:52
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: Maja

Åh vad vackert!
kram Maja

2016-04-25 @ 11:57:11
URL: http://majasscrappade.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå underbart vackert kort du gjort, me like:))
Så vackert namn din mamma hade, det har jag aldrig hört innan. Motivet var så vackert. Läckra dies och dekorationer. Du är så duktig Margareta:)

Här hade vi ett riktigt snölandskap i morse när vi vaknade! Nu på eftermiddan smälte det bort:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-04-25 @ 15:13:59
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0