27 april -16 Dagens bonus - ett julkort.....

 
 
 
Började i alla fall med kuvertet.
Jag måste ju det för att få ett snyggt kuvert
och för att få mönsterpapperet att räcka.
 
 
Stansade ut julkulor i glittrig cardstock
med en die från MarianneDesign:
Christmas Bauble,
som jag fick med ett nummer av
Cardmaking & Papercraft.
Satte blå cs, lika som kortstommen, bakom,
och "hängde upp dem" med silverband.
 
Mönsterpapperet i bakgrunden
stansade jag i kanterna med
"mustachstansen" från Martha Stewart.
gillar den mycket!
Vitt ritpapper bakom.
Så en remsa med notor från mönsterpapperet.
Kanterna chalkade med blått.
 
 
3D-kuddar mellan lagren
och notpapperet rullat i ena kanten
och klippt till en vimpel
och böjt i andra kanten.
Några glittriga sticklesstjärnor
fick också pryda kortet.
 
 
Insidan .......
 
 
....baksidan med en julkula till och.....
 
 
.....kortet med sitt kuvert.
 
Det blev lite bonus idag,
med två inlägg i bloggen:
ett busenkelt spillpapperskort
och så detta julkort.
Ligger bra till med julkorten - detta är nr 22 i år!!
 
Iskallt och småregnigt idag,
så jag fick mig en l å n g kall promenad.
Skönt att komma ut!!
Smhi säger att vädret blir bättre till helgen.
Vem vågar tro på dem?
 
Ha det gott och klä dig varmt!!
Varma kramar!

Kommentarer
Postat av: Sindra

Jag tänker så många gånger att jag ska testa att göra ett så där fint kuvert jag också, men det blir inte mer än så...än ;)
Ett juligt och fint kort igen :) Jag har inte ens tänkt julkort än...det kommer nog i oktober nån gång ;)
Ha en bra dag!
Kram

2016-04-28 @ 10:56:40
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå vackert Juligt Kuvert:)) Kortet gillade jag massor också:)Jag tycker det blir så vackert med blått och silver ihop:) Vackra papper, dies och texten på insidan:))
Här är det också kallt och regnigt:( Nu vill vi ha lite mer sol, eller hur!!

Må så gott
Kramizar Marie

2016-04-28 @ 13:33:39
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0