5 april -16 Inspiration från Söderhavet....

Gjorde ju en djupdykning i Panduros REA-papperslåda
i söndags när jag nyss kommit hem.
Inte för att jag behöver mera papper ;-)
men man kan ju få lite inspiration!!!
 
Där hittade jag ett Echo Park-papper
som passade mina minnen från 
Nya Caledonien precis!
Det heterParadise Beach: Sunshine.
 
 
Kortet är lite mindre än vanligt 
(p g a papperet)
0ch fick inget annat motiv
än det på papperet.
Även det randiga papperet i bakgrunden
är från Panduro.
Det kommer från ett litet 15x15-block
som också var på rea hos vår Pandurobutik nu.
 
 
Som vanligt har jag jobbat med 3D-kuddar
för att få struktur på kortet,
som ju inte har så många dekorationer.
Ville inte "dekorera sönder" det härliga mönstret.
Det turkosblå havet - ständigt skiftande -
och den glödande solen - känslan av dem....
 
 
Insidan....
 
 
...baksidan....
 
 
...och kuvertet med de signifika Söderhavsblommorna.
 
 
Till sist som vanligt kort och kuvert.
 
Oj så svårt det är att ställa om dygnsrytm!
Tycker det blir jobbigare
ju äldre jag blir.
Nu ska jag ge mig ut i friska luften
och ta mig en lång och skön duggregnspromenad.
Härligt väder för mig i pollentider!
 
Imorgon blir det Japaninspiration i bloggen.
Hoppas du vill kika in här då också!
Tills dess: Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie L

Underbara färger. härligt komponerat!
Ja men det är ju bra att vi är några som gillar det, det regnade här i morse och nu skiner solen det är väl kanske det absolut bästa för då är det fint och minimalt med pollen i luften.

Välkommen hem än en gång

2016-04-05 @ 13:46:57
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vackert kort med härliga papper och dekorationer:) Texten på insidan gillade jag:)
Kuvertet till blev såååå snyggt:)
Väntar med spänning tills imon:))

Må så gott vännen
Kramizar Marie

2016-04-06 @ 14:44:02
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0