6 april -16 Japaninspiration idag....

Vi hade så otrolig tur under vår Japanvecka.
Körsbärsträden hade börjat slå ut i Tokyo
när vi kom dit och i Kyoto och Hiroshima
kulminerade blomningen.
Helt underbart!!
Både japaner och turister från hela världen
vallfärdade för att njuta av det.
 
 
Med inspiration från detta
gjorde jag det här kortet när jag kom hem.
Det blommönstrade mönsterpapperet
påminner om de vackra sidentygerna
i japanskornas vackra kimonos.
Till körsbärsblommorna använde jag retrostansen.
 
 
Insidan med en liten skrivyta
och textstämpel från InkyWings.
 
 
Baksidan och....
 
 
....kuvertet, litet som vattrat siden.
 
 
Avslutar som vanligt med kort och kuvert.
 
Ikväll blev Åsa och jag inbjudna
till en studiecirkel som träffas och scrappar
varje onsdagskväll.
Jättemysigt!!
Många glada skratt och mycket inspiration
fick vi av det lilla glada gänget.
Tusen tack för att vi fick komma!!
 
Nu ska jag nog krypa isäng.
Har fortfarande inte riktigt "kommit hem" tidsmässigt
utan det känns som om det vore mitt i natten ;-)
Kram!

Kommentarer
Postat av: Charlotta / La Vikinga

Åh vad fina kort med körsbärsblomster! Nästan i alla fall...

2016-04-06 @ 22:04:10
URL: http://lavikingascrapp.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett så underbart vackert Japan inspirerat kort, me like:))Vackra papper, die och textstämplar:) Kuvertet var så vackert också:)
Så trevligt med en liten scrapträff. Igår kväll var jag på ljusparty, Partylite Candles. Så snygga ljus och underbara dofter. Det finns 50 olika dofter!
Jag handlade en hel del:)

Ha nu en fin dag:)
Kramizar Marie

2016-04-07 @ 10:11:15
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0