7 april -16 Bra-att-ha-kort...

...är ju alltid bra att ha på lut.
Det började vara slut i den högen ;-)
 
 
Var på en mysig scrapträff igår kväll.
Blev inbjuden tillsammans med Åsa
till ett gäng som brukar träffas varje onsdag.
Plockade ner lite "kit" för att kunna
färglägga några motiv
(det blir så svårt om jag färglägger först
och letar papper sen - får det inte att stämma då!)
Det här mönsterpapperet är från Fabscrap:
Timeless travel Flower, båda sidorna.
 
 
Det här är en av mina favorit-hÄnglar.
Hon är färglagd med DistressMarkers och vattenpensel.
Hud: Tattered rose
Kläder: Antique linen, Spun sugar och Victorian velvet
Hjärtat: Aged mahogny och sen Glossy accent
(Just Aged mahogny tycker jag är knepig - den separeras och blir flammig)
Vingarna är glittrade med Wink of Stella Clear
 
 
Närbild på blomsterdekorationen.
 
 
Insidan med plats för en lämplig textstämpel
när jag vet vem som ska ha kortet.
 
 
Kortets baksida.....
 
 
.... kuvertet och...
 
 
....kortet med sitt kuvert.
 
Idag har det regnat mycket här
och jag hoppas att al- och hasselpollen 
nu följt med regnvattnet
ner i marken eller vägbrunnarna.
Blev ingen promenad idag
men en underbar konsert med symfoniorkestern ikväll.
Vilken gåva att bo nästan granne
med konserthuset i Gävle!
 
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Det blev jättefint när det blev färdigt. Alltid kul att få följa processen från platsen bredvid. Puss <3

2016-04-08 @ 07:00:57
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maja

Gulligt bra att ha kort, stämpeln är så söt och fina dekorationer!
kram från Maja

2016-04-08 @ 15:55:39
URL: http://majasscrappade.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Men sååå vackert kort, superfint:) Vackra papper och hÄnglastämpeln har du färglagt supersnyggt:))
Hjärtat blev jätteläckert tycker jag:)Dekorationerna och kuvertet tokgillade jag också:)

Hoppas pollena försvann och att du har "landat" nu:)
Må så gott vännen!
Kramizar Marie

2016-04-11 @ 21:47:39
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0