12 augusti -16 Nu står julen för dörren....

..... ja, åtminstone på det här julkortet ;-)
 
 
Hittade en så bedårande bild
att jag bara måste göra ett julkort med den.
Papperet är från Prima och heter Secrets"
ur Whisper Collection
och det tyckte jag passade precis
till den här bilden.
Letade efter ett passande papper 
att stansa en bakgrund till mönsterpapperet
och bilden med och hittade inget lämpligt
så jag tog en bit överbliven tapet.
 
Den die jag stansat
den fyrkantiga bakgrunden med
är från Cherry Lynn och heter 
Horizon Square Boutique Stacker Frames.
Den ovala fick jag i födelsedagspresent av Åsa.
Det är en Spellbinders Elegant oval.
Den är så perfekt för mig
eftersom den är så stor
att den täcker hela skarven mellan
mina mönsterpappersremsor.
 
 
Har som vanligt monterat med distanskuddar.
Tycker det blir så fint
med de olika lagren separerade.
En organzarosett och några mörkröda rhinestones
fick bli enda dekoration.
 
 
 Insidans skrivruta är stansad
ur ett gammalt kasserat julkort
och monterad på samma spellis
som jag har på framsidan.
 
 
 Baksidans namnetikett fick en miniaty
r av framsidans upplägg runt sig.
 
 
Naturligtvis hör ett kuvert till kortet.
Underbart inspirerande kuvertpapper!
 
 
Kortet och kuvertet till sist.
 
Ja, så blev det ett julkort den här veckan också ;-)
Jag försöker ju att göra minst ett i veckan
och jag gör inte två som är lika.
Det vore bra tråkigt!
 
Det har blivit ganska höstlikt väder
de här sista dagarna
men ikväll ska jag packa väskan
för imorgon åker vi hem till Gävle
för att på måndag flyga ner till Nice
och förlänga sommaren med sol, värme
och bad i Medelhavet.
Ska bli jätteskönt!!
 
Ha det nu gott tills vi "ses" igen
och var rädda om varandra!
Kram! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ljuvligt!! :) Kram

2016-08-12 @ 19:23:26
URL: http://sannescrap.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Åhhh så fint!

2016-08-12 @ 20:18:41
Postat av: Johanna "pojjo"

Oj så vackert kort, underbart motiv och så vackra dies du använt :)
Du det lät inte fel med Nice. Våra grannar är oxå där.. fusk *ler*
Men jag ser fram emot att träffa dig i höst i Ludvika ;) Kram

2016-08-13 @ 12:18:56
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Riktigt vackert julkort i mustiga härliga färger, me like:))Vacker bild och läckra dies:) Kuvertet tokgillade jag också:))

Må så gott
Kramizar Marie

2016-09-03 @ 19:22:44
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0