27 augusti -16 Udda papper....

...med uddig kant
fanns med i min hög av MME-papper
som jag köpte hos Engströms.
Spännande att skapa med "udda papper"!
Testade att få till ett kuvert först förstås:
 
 
Visst blev det lite läckert
med den uddiga kanten!
 
 
Valde lejongul cardstock som kortstomme.
Använde sen båda sidor av papperet
till kortets framsida och dekorerade med
en stor blomma i matchande färger.
Thanks är stansat med en die
från Hero Art och bladswirlarna
med dies från Marianne Design LR0271.
Den fina sländan har jag fyndat på fb
och så blev det en hel del halvpärlor
som du ser ;-)  .
Papperen monterade med distanskuddar,
som vanligt.
 
 
Det fanns inte mycket mönsterpapper kvar
att dekorera insidan med,
men det kanske räcker ;-)  .
 
 
En liten bit fanns kvar till baksidan också
som bakgrund till min namnetikett.
 
 
Avslutar som vanligt med kortet och kuvertet.
Gillar faktiskt färgkombon turkos, marin och lejongult
fast jag hade nog blivit ännu nöjdare
om jag hade haft en lite "blekare" lejongul cs.
 
Imorgon åker jag in till Bollnäs på scrapträff.
Längtar efter att träffa alla goa scrapkompisar där igen!!
Tyvärr har Åsa blivit dunderförkyld
så hon kan inte vara med denna gång, stackaren!!
Vi är också ledsna
för hon skulle ha kommit hit och varit hos oss
i Björkebo idag :(
Trist med sommarförkylningar!!
Sommaren har i alla fall kommit tillbaka igen
med sol och riktig sommarvärme
men idag har det stormat alldeles förskräckligt.
Hoppas du har det gott
och får njuta lite av den sista sommartiden!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Sara Strömberg

Åh, nu fick jag äntligen inspiration till ett kort till min farbror!
Så mycket fint du gjort sedan jag kommenterade sist, julkortet här om dagen var ljuvligt, nästan så jag börjar längta efter vintern...

2016-08-27 @ 23:07:11
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: Pysselsandra

Men vilket fint kort i vackra färger. Snygt att jobba med detta fina papper. Ha det så kul i morgon på träffen! Vart tillfrågad att följa med men ska ha kalas för Liam i morgon så jag kan tyvärr inte då. Men för hoppningsvis blir det fler gånger. Kramar från Sandra!

2016-08-28 @ 00:30:31
Postat av: Bibbi

Så vackert kort :) Allt harmoniserar så fint tillsammans, både fram- och insida. Ha det så trevligt på scrapp träffen. kram bibbi

2016-08-28 @ 10:17:08
URL: http://kortfonstret.blogspot.se
Postat av: Sindra

Så himlans snyggt kort! Gillar det jättemycket! Kuvertet blev ju helt perfekt! Snygga färger och dekosar!
Så trist att inte Åsa är kurant men du får roa dig för er båda två den här gången då ;)

Kram!

2016-08-28 @ 11:14:34
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se
Postat av: Åsa/asamia

Jag tycker ditt kort blev superfint. Det är ett riktigt tankepussel att få ihop det så det räcker till kuvert och både fram, bak o insida. Tur jag kan kika här o få inspiration nu när jag varken kunde åka på träff eller kan jobba pga min dumma förkylning. Puss på er ❤️

2016-08-29 @ 07:02:15
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett riktigt härligt Tack! kort. Läcker färgkombination och fina dekorationer:)

Må så gott!
Kramizar Marie

2016-08-31 @ 19:01:45
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0