31 augusti -16 Soligt med lite höstkänsla...

.... är det idag, den sista dagen i sommarmånaden augusti.
Då passar det bra med ett höstkort.
Var ju på den härliga Bollnästräffen i söndags
med en massa goa glada scrappare.
En utmaning var en bingobricka
och temat "höst".
Jag valde en bingorad med:
bling, 3D-lack, text och stansat.
 
 
 För er som var med på träffen
så har jag jobbat vidare med kortet
sen jag kom hem till mina saker.
Det härliga papperet hade jag dock med förstås.
Det är ett Prima Bella Rouge Collection "Sentiments".
Perfekta höstfärger tyckte jag.
Höstkramar är en stämpel från InkyWings.
Den konkava hörnstansen gillar jag mycket!
 
 
Svalorna på flytt har jag stansat med
en die från Tim Hotlz.
Den är mycket längre, men det går ju bra
att klippa sig en lagom bit!
Svalorna är sedag lackade med Glossy Accent
och allt utom löven är fastsatt med distanskuddar.
Löven har jag böjt med hjälp av mitt virknålsskaft
men det går förstås lika bra
med en sticka, ett grillspett eller nåt annat smalt runt.
Sen "strödde" jag ut dem och limmade
med Aleenes Tacky Glue
nånstans på varje löv.
Tack Monika för att du bidrog med en fin gul bling!!
(Allt mitt passande bling var hemma :( .)
 
 
Naturligtvis blev det ett kuvert också
av det här perfekta kuvertpapperet!!
Love it!!
 
 
Lite papper fanns kvar till insidan också.
Har sparat med text här
tills jag vet vem som ska få kortet.
 
 
Både det gröna bakom mönsterpapperet här
och den utstansade bakgrunden till min namnetikett
är stansade ur det mörkgröna
bakom skrivrutan på kortets insida.
Det är ett bra sätt att spara på papperet
och syns ju inte på det färdiga kortet.
 
 
Nu börjar vi tänka på att flytta hem basen
till Gävle för hösten, fast det blir ju
en hel del besök här ändå förstås!
Packar oss nog hemåt på lördag, då de lovar regn
men ska njuta de sista "sommardagarna" först.
Det verkar bli varmt och skönt
både torsdag och fredag.
 
Hoppas du också har det gott!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Nu var det ett bra tag sedan jag kikade in till dig!
Det har varit fullt upp här hos oss. Min lilla mamma har fått svårt att gå, så jag har fått hjälpa dem ganska mycket. Vi har tillbringat semestern i stugan med renovering:) Så det har inte blivit så mycket bloggande, men nu hoppas jag det ska bli lite lugnare;) Vi har även fått tre små gulliga kattungar som busar runt här hemma:)
Så trevligt med en liten scrapträff:) Ditt höstkort blev såååå vackert med ett härligt papper med en massa vackra löv, och en fin fågeldie:)) Kuvertet blev som vanligt superläckert:))

Nu får jag ta och kika på de andra inläggen också:)
Må så gott!
Kramizar Marie

2016-08-31 @ 18:54:51
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0