1 december -16 Julmånaden.....

.... måste ju i alla fall börja med julkort, eller hur?!!
 
 
Idag börjar jag med ett riktigt julkuvert.
 
 
Ett par av Kajsans söta julpippin
fick pryda det här kortet.
Har färglagt med Distress Markers
och glittrat mössbrämen och tofsarna 
med Wink of Stella Clear.
Den har jag också använt på ramen runt motivet.
 
En stansad järnekskvist
och några röda halvpärlor som bär 
fick komplettera järneksmönstret på papperet.
 
 
Som vanligt gick det åt en massa distanskuddar
mellan de olika papperslagren.
 
 
Insidan....
 
 
.... enkel baksida och .....
 
 
.... till sist förstås kortet och kuvertet 
på samma bild.
 
Sitter i lyan i Stockhoim och bloggar
och har därför inte tillgång till fabrikat och sånt.
Fråga gärna om du undrar,
helst här i bloggen så jag hittar frågan,
så svarar jagnär jag är hemma igen.
 
Nu ska jag ta mig en härlig promenad innan solen försvinner!
Gissa mitt mål....
Pyssloteket förstås!!
 
Ha en härlig dag!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Allaredan 1:a dec, så fort det har gått hit!
Riktigt vackert julkort du visar idag, love it:)
De där pippi fåglarna är ju sååå söta och du har färglagt dem så fint. Läckra papper och dies och kuvertet blev riktigt fint:)

Hoppas du hittade något läckert på Pyssloteket:))
Ha nu en trevlig helg uppe i Stockholm:)

Kramizar Marie

2016-12-01 @ 15:42:35
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0