11 december -16 Tomtepippi.....

.... poppade upp i mitt fb-flöde
och jag kunde inte motstå denna sötnos
från Skapar Källar'n,
utan köpte digisen, som kom flygande bums ;-)
Tog med den till träffen i lördags.
 
 
Visst är den jättecharmig!
Jag har färglagt med Distress Marker 
och vattenpensel.
På det vita på luvan och på grenen
har jag glittrat lite med Wink of Stella
Clear Star, fast det syns inte så bra på fotot.
På det lilla hjärtat la jag Glossy Accent.
 
 
Så här blev kortet.
Jag har använt mönsterpapper från Panduro.
Brunt omslagspapper, som använts i packning,
fick jag av en scrapkompis på träffen.
Det gav lite struktur när jag slätat ut det lite.
Snöstjärnorna är stansade med en punch
från Martha Stewart.
Julpoststämpeln kommer från Åsa
som har flera ark med poststämplar HÄR
 
 
Insidan med en God Jul-stämpel
och ungefär samma upplägg
som framsidan.
 
 
Baksidan
 
 
Det här mönsterpapperet passade inte
så bra till kuvert,
så det fick bli ett rött köpekuvert
till det här kortet.
 
Jag gjorde tre kort till på träffen
och de kommer här framöver.
 
Idag har kortmakeriet varit stängt
och vi har besökt julmarknaden i Högbo
tillsammans med Åsa och Magnus
och så ätit lunch på IKEA i Valbo
på hemvägen.
Imorgon börjag en ny vecka
med nya möjligheter - härligt!!
Snö har vi fått (och skottat!) också - härligt det med!
Ha en fin tredje vecka i Advent!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0