12 december Två små fåglar på en gren....

..... satte Scapar Källar'n också ut
på sin sida på fb.
Föll för dem också ;-)
De fick också följa med till träffen
och hamnade på ett kort.
 
 
Ett papper med notsystem och julsånger
valde jag till kortet till min gamla "spelfröken".
Fick låna en fin die av Åsa
som var perfekt till motivet.
Den fina runda stämpeln
har jag också lånat av Åsa.
Tror inte den går att köpa längre.
 
 
Färglade med Distress Markers och vattenpensel.
Himlen har jag gjort genom
att lägga en scalloped die på motivet
och så chalka med blå chalk utanför.
Stickles Star Dust på kanten och som stjärnor på himlen.
 
 
Stansade också ut ett notsystem
med en die jag köpt på scraploppis.
(Vet alltså inte fabrikat.)
Hittade också fina stjärnor på loppisen.
Som vanligt gick det åt en hel del distanskuddar
när jag monterade kortet.
 
 
Insidan fick en glittrad blå snöstjärna
stansad med en Martha Stewart-punch:
Glacial Snowflake,
en God Jul-stämpel (gammal träklosstämpel)
lite mönsterpapper och bling.
 
 
Baksidan
 
 
Visst blev det ett fint kuvert
av det här papperet!?
 
 
Kortet i sitt kuvert är nu på väg
till Ruth, som lärde mig spela piano
när jag var barn.
Vi har samma födelsedag 
men hon är ju lite äldre än jag förstås ;-)
 
Idag är en sån där dag du vet
då allt går fel....
Jag tappar och spiller och tappar bort...
Snubblar och tappar maskor 
när jag försöker sticka.
Ska nog krypa upp i soffhörnet nu
och läsa en bok.
Då kan det väl inte hända fler olyckor???
 
Hoppas på en bättre dag i morgon....
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: SkaparKällarn

Underbart fint kort <3 <3 <3 :)

2016-12-12 @ 22:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0