15 december -16 Happy birthday.....

..... to you....
Måste börja fylla på högen med 
födelsedagskort igen efter "julkortsracet".
 
Du har nog förstått att jag älskar mönsterpapper
och har samlat på mig alldeles för många ;-)
Nu har jag köpstopp - men -
om jag hittar fina "kuvertpapper",
d v s papper som jag kan få till
ett riktigt snyggt kuvert av,
då kan jag inte hålla mig! ;-)
Det här var ett sånt!!
 
 
Visst blev det alldeles väldigt snyggt!!
Det var så roligt ett jobba medblommor i lite klara färger
efter alla julkort nu.
 
 
Till kortet har jag använt båda sidorna av mönsterpapperet.
Den andra sidan hade en massa olika bårder - 
här har jag använt den blommiga 
och den mönstrade turkos
ihop med "kuvertsidans" ljusare turkos överst.
Stansade nederkanterna på de båda remsorna
med en vågig  kantstans från ek-success. 
 
 Blomdekoren försökte jag hålla i färg och stil 
med blombården på papperet.
 
Tyckte den söta ugglan passade bra också.
När jag vet vem som ska få kortet
kommer jag att skriva något på skylten -
kanske datum eller ålder....
Har köpt dien på scraploppis
så jag vet inget fabrikat.
Monterade den på en utstansad cirkel av en spillbit.
 
 
 Idag har jag monterat överkanterna på papperen
med vanlig dubbelhäftande tejp.
Köper på Biltema och klipper lagom remsor
med deras sax, som tejpen inte fastnar på - perfekt!!
 
De vågiga kanterna har jag böjt upp lite
med hjälp av mitt virknålsskaft
och sen monterat de kanterna med distanskuddar,
liksom cirkeln och ugglan.
 
Happy birthday-dien är från Lawn Fawn
och finns HÄR hos Pyssloteket.
Precis lagom lång till ett kort
men kan ju också kapas om man vill det.
 
 
Insidan blev ett "lappverk".
Klistrade först upp kanterna på skrivrutan
innan jag stansade de vågiga kanterna.
Den söta ugglan fanns på en bård på papperet
men de flesta ugglorna finns inuti kuvertet ;-)
Klippte en vimpel av en att dekorera här med.
Blir nog en Grattisstämpel också sen,
eller Congrats - beroende på vem som ska få kortet.
 
 
En liten uggla flög in på baksidan också.
 
 
Ja, här är nu kortet och kuvertet.
Så kul att göra nåt annat än julkort,
även om det också är roligt!!
 
Idag har vi, lite otippat, åkt till Stockholm igen.
Kjell har ju lite jobb kvar,
trots att han ju egentligen är "pensionär"
sen många år.
Ibland far han iväg med kort varsel
och jag följer också ofta med om jag kan.
Är ju infödd stockholmare,
även om jag också bott på många andra platser,
så jag njuter av att strosa här i stan.
 
Ha det gott och stressa inte!
Det blir jul även utan "måsten"!!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Jätte fint kort Margareta.
Önskar dig en trevlig helg
Kram 😊

2016-12-16 @ 06:47:05
URL: http://www.evalena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0