3 december -16 Älskar hjärtan....

..... och hittade ett hjärtepapper
bland Åsas "avlagda".
 
 
Det är faktiskt julpapper fast de är rosa
för det är jultext på baksidan.
Valde dock att komplettera med ett randigt
i samma serie idag.
Vitt ritpapper bakom,
hörnen stansade med "stjärtstansen"
och en vit "hjärtspets" utstansad med en kantstans
bakom det randiga papperet.
 
Jättefina hjärtan som jag fått av gulliga Birgitta
fick bli "motiv" idag.
Jag har glittrat med GellyRoll-penna Clear star
runt mönsterpapperet och hjärtana.
 
 
Kanske syns det bättre på den här bilden.
Idag har jag monterat endast med 
dubbelhäftande tejp så kortet blev alldeles platt.
 
 
Gjorde kuvertet platt också
eftersom det inte behövdes nån höjd
för att rymma dekorationerna.
 
 
Insidan fick en skrivruta av ritpapper
stansad med samma kantstans
med hjärtbård i överkanten.
God Jul-stämpeln har jag fyndat på scraploppis.
 
 
Baksidan
 
 
Det blev ett ganska lättgjort kort med kuvert
men såna behövs ju också.
 
Har haft min bästa kompis från Gävle 
på besök här i Stockholm idag.
Hon hade några ärenden att uträtta
så vi har trängts med
många andra julshoppare på stan.
Nu sitter hon på bussen hem igen
och vi pustar ut med fötterna högt.
12,7 km på asfalt känns allt i tår och fotleder ;-)
 
Nu blir det lite mys framför TVn
och fruktsallad ikväll tror jag.
 
Hoppas du har en skön helg också!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så vackert kort !

2016-12-04 @ 11:21:14
Postat av: Anonym

Ulla

2016-12-04 @ 11:21:38
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så härligt hjärtligt julkort:)Vackert med alla hjärtanen:)Hoppas ni har en fin andra advent:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-12-04 @ 13:07:27
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0