1 februari -16 Vintagekort i blått....

48-timmarsutmaningen den här helgen
var att göra ett Vintagekort 
med en kortstomme högst 12x12 cm.
Det skulle finnas spets, metall och en text,
f ö helt valfritt.
Jag tyckte det var en rolig utmaning,
och utmanande,
eftersom "vintage" inte riktigt är min stil.
 
 
Jag letade fram ett par papper
som jag köpte på loppis på Bollnäs julskrapp.
Sen letade jag upp en fin metalldekoration
som jag fått från någon gullig scrapvän
(har tyvärr glömt vem - Inger?? - Marie?? -nån annan??)
Stansade ut en cirkel i det blommiga
och satte en spets runt kanten.
Den blev lite större än den offwhitefärgade kortbasen.
Kanterna skrapade jag med saxen
(har skänkt bort min "kantskrapare"
eftersom jag inte använde den ;-)  )
Nederkanten på det randiga papperet
stansade jag med en stans från ek-success,
men det försvann nästan bakom alla rosor.
Alla kanter och de vita bladen
är chalkade med Creamy Brown.
 
 
Här ser du att det randiga papperet är lite böjt i hörnen
och monterat på distanskuddar.
Textstämpeln (från vem? SlöjdDetaljer?)
är stämplad med brun Versafine.
En bit av en ljusbrun pärlswirl 
fick också vara med
och illustrera fjärilens flykt.
 
 
Insidan av kortet fick samma tema,
med det randiga och blommiga.
Här är allt mera platt för att rymmas,
inga distanskuddar eller bulliga rosor,
men skrapade, uppböjda hörn och chalk.
 
Jag är ju ganska sparsam med papper jag gillar
så jag har stansat ut cirklar 
ur såväl randigt som blommigt papper,
som ju ändå döljs av cirkeln ovanpå.
Tar bara ett nummer mindre die till "hålet".
Det gör ju också att enkelt porto numer oftast räcker ;-)
 
 
Enkel baksida.
Du ser hur spetsen sticker utanför kortet.
 
 
Gjorde ett matchande kuvert av det randiga papperet.
Tyvärr blev det lite snålt i storleken p g a alla rosor.
Tack och lov fanns det ett randigt papper till,
stt göra nytt kuvert av.
Snart får jag väl göra ett ännu mindre kort till det ratade kuvertet ;-)
 
Det var en rolig utmaning
och lite klurigt att göra ett så litet kort
och samtidgt få med en del dekorationer.
Jag blev allt ganska nöjd!
 
Ny vecka, nya utmaningar
och jag hann inte med nåt julkort v 4 
så nu får det bli två v 5!!
Ha det gott min vän!!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sindra

Kikar in för att önska dig en riktigt fin februari!
Underbart vackert kort! Så fint! Jag gillar hur du har dekorerat det!
Kram!

2016-02-01 @ 19:31:34
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: snojbi

Ett superfint kort

2016-02-02 @ 17:14:04
URL: http://www.snojbi.blogspot.se
Postat av: Maja

Underbart vackert kort!
Kram Maja

2016-02-03 @ 19:28:46
URL: http://majasscrappade.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vilket underbart vackert kort du gjort igen, me like:))Underbara papper och dekorationer:)Gillade när du satt spetsen bakom:)Jätte snyggt kuvert och insida. Du är så duktig:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-02-06 @ 20:48:04
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0