10 februari -16 Julkort v 5 - prickar i massor...

Har haft lite annart för mig
så jag ligger lite efter med "ett julkort i veckan".
Fick papper av en vän
och det här fina "juleönsker" från 3ndypapi
med den söta tjejen och pippin fanns med.
 
 
Jag stansade ut henne med en die med söm i kanten
(den är från Memory Box)
och satte den på en vit kvadrat
som jag stansat ut med en die från Quick Cutz
"Nesting doily squares".
God Jul-dien fick jag i julklapp av Åsa - såå fin!
Små röda blommor från SlöjdDetaljer:
Boutique Elements
och några järneksblad ur mina gömmor.
De vita och röda gnistriga "prickarna"
är från Panduros JulREA.
 
 
Kortets insida....
 
 
.....baksida och....
 
 
....kortet med ett julrött "köpekuvert".
Det prickiga som blev kvar när jag tagit motivet
räckte inte till nåt kuvert
och det kanske var lika bra.
Det hade kanske blivit väl prickigt ;-)
Papperet bakom motivet
kommer från ett 15x15-block med julpapper,
så det räckte ju inte heller!
 
Blötsnön faller i Gävle ikväll -
sån där som man inte kan använda till nånting.
Önskar mig skidsnö!!!
Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Jättehärligt kort. Jag gillar prickar . Det är sådana där bra-att-ha-papper.
Kram Eva

2016-02-11 @ 16:02:52
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så sött julkort:-) Vackra papper och motiv.Läckra die du använt också:-) Du är så duktig Margareta!

Må så gott vännen
Kramizar Marie

2016-02-12 @ 15:19:09
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0