21 februari -16 Kondoleanskort...

....visar jag idag.
Har just kommit hem från en lång resa
till min goa kusin Urbans begravning.
Eftersom jag visste att hans fru Ewa
fått massor med blommor
gjorde jag ett kort till henne
och lade i ett "blomsterkort" som hon kan använda
att köpa nya blommor
när alla buketter vissnat.
 
 
Den fina texten är från InkyWings
och stansad med en die från Marianne Design
liksom den fina fågelburen,
som är hos mig på "långlån" från Åsa.
Det vackra papperet kommer från Ruby Rock-it.
 
 
 
Den fina fågeln fanns i min "fågellåda".
Eftersom jag älskar fåglar,
samlar jag på mig sådana varhelst jag hittar några
och stoppar dem i en låda i min moppebyrå.
Så bra att ta fram sen när jag behöver!
Textskylten och fågeln är monterade med distanskuddar
och fågelns vinge och stjärt lite böjda.
Till det använder jag skaftet på en virknål
som jag drar det som ska böjas över.
Fågelns öga och runt papperskanterna
har jag ritat med en glittrig penna:
Gelly Roll Clear Star.
 
 
Kortets insida fick blommor ur mina gömmor
eftersom mönsterpapperets blommor
var slut.
Spillpappersdekor i färg och
ytterligare en fin textstämpel från InkyWings.
Både här och på framsidan
har jag använt ljusgröna rhinestones.
 
 
En enkel baksida och....
 
 
....kuvertet, som jag tycker blev såå vackert.
Älskar verkligen det här papperet,
men nu är det slut hos Gunilla på Helihak.
Om du ser det nån annanstans, 
så tipsa mig gärna!!
 
 
Avslutar, som vanligt, med en bild av kortet och kuvertet.
 
Hoppas du haft en fin helg - det har jag.
Vi var många släktingar
som fick chans att träffas och känna gemenskap
även om ju anledningen var sorglig.
Idag har jag varit ganska trött 
efter den långa bilresan i snövädret,
ner till Årjäng i torsdags och tillbaka hem igår.
Har dock gått en lång promenad
och det var skönt efter allt stillasittande!
 
Nu stundar en ny vecka med nya möjligheter!
Hoppas den blir bra för dig!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Johanna "pojjo"

Jätte fint kort och välkommen hem. Det är alltid svårt göra kondoleans kort men du har lyckats jätte bra. :)

2016-02-22 @ 12:36:24
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Riktigt vackert kondoleanskort:) Fint med fågelburen och fågeln. Så fint kuvertet blev också:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-02-25 @ 20:10:46
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0