24 februari -16 Födelsedagarna duggar tätt i februari...

Ett födelsedagskort med 
en av Nillas fina änglar på.
De finns hos SkaparKällarn.
 
 
Den är helt underbar den lilla ängeln!
Jag har redan packat inför lördagens scrapträff
i Bollnäs, eftersom vi åker till Björkebo imorgon,
så jag kan tyvärr inte tala om fabrikatet
på den fina ramen o hörnet
på dagens kort.
Fråga om du undrar, så kan jag svara senare ;-)
Kanten nertill är en kantstans från Martha Stewart.
Åsas fina nya poststämpel med gratulerar
kunde jag komplettera med födelsedagsdatum
eftersom den var "tom" i mitten.
En 1"-cirkelstans är precis lagom!
Den bakom med scalloped kant är 1 1/4".
 
 
Jag användet ofta distanskuddar när jag monterar
de olika lagren på korten
och böjer detaljer över skaftet på en virknål
så de ger lite "swing".
Massor med olika blommor blev det idag.
 
 
Insidan med blomma och
snirklig gratulationsstämpel.
"Stjärtstansen" i hörnen förstås!
Turkos halvpärlor liksom på framsidan.
 
 
Den enkla baksidan avslutar idag
då kortet är gjort med spillpapper
så det blev inget kuvert.
 
Imorgon "drar vi åt Hälsingland"
för lite sportlov - och så förstås
Scrapträff i Bollnäs på lördag!!
Gissa om jag längtar!!
Bollnäsgänget fixar så mysiga träffar
och många är med från fredag kväll till söndag
och sover kvar i lokalen (eller nattscrappar).
Sånt orkar inte jag!!
Lördagen från 9 till 21 räcker såå bra för mig!!
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maja

Underbart kort i härliga färger och ängeln är super gullig. Fina blommor. Låter kul med scrapträff hoppas veckan blir bra där i Dalarna!
Tack för kommentar i min blogg! :)
kram Maja

2016-02-25 @ 18:37:09
URL: http://majasscrappade.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Oj, så längesedan jag kikade in till dig. Här har det varit fullt upp. Ted skadade sitt knä för två veckor sedan. Han trillade ute så vi fick åka in till akuten och sy. Det blev ett djupt sår och han är fortfarande inte bra. På måndag ska de göra en Mr-rtg på knät. Han ska ju även flytta hemifrån nu till ett hus som han ska hyra. Så jag har packat och packat en massa porslin och dylikt:) Så nu står det många flyttkartonger här! Han får tillträde till huset den 5 Mars. Så nu hoppas vi att knät blir bra tills dess:)

Nu tillbaka till ditt otroligt vackra kort, me like:))Så söt stämpel som du färglagt så fint:)
Superläckra dies och snyggt med alla blommorna.

Kan du tänka dig, jag har gjort ett nytt inlägg på min blogg;)Så om du vill så kika gärna in:)

Det låter som en trevlig helg och vecka i Hälsingland:))Ha det nu så gott och var rädda om ER!
Kramizar Marie

2016-02-25 @ 19:12:00
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0