10 januari -16 Ett julkort i veckan - v 1

Jag har ju tänkt fortsätta göra
"Ett julkort i veckan"
även detta år.
Så härligt att ha en hög att börja med
när julen börjar närma sig!
 
Var i Stockholm hela veckan
så nu blev det att kila ner i "kortmakeriet"
när jag kom hem igår kväll ;-)
 
 
Gjorde ett besök på Pyssloteket
och hittade bl a ett alldeles bedårande "julkuvertpapper",
ur Kaisers Silver Bell Collection: Carol.
Love it!!
Anna hade tre kvar och jag la beslag på alla.
Andra sidan är också snygg.
Du lär få se den med vad det lider! ;-)
 
 
Bakom mönsterpapperet har jag satt ett ritpapper
utstansat med Cherry Lynns
Horizon Square Boutique Stacker Frames.
Julkulorna har jag stansat med en die
från Marianne Design: Christmas bauble,
som följde med en Cardmaking & Papercraft-tidning.
De är stansade i en glittrig cardstock.
Tack och lov passade en av de runda spellisarna
så jag kunde få en blå bakgrund av ett spillpapper.
 
 
Min älskade "stjärtstans" i hörnen på mönsterpapperet
som jag monterat på distanskuddar.
Likadant har jag gjort med kulorna.
God Jul-dien är från Mandys (Engströms)
 
 
Insidan med skrivruta stansad med en die
ur samma set från Cherry Lynn,
fast en storlek mindre.
God Jul-stämpeln fanns i ett set clearstamps
som Panduro REAde nu efter jul
(bäst att passa på!!)
 
 
Baksidan fick samma vita ruta
men stansad med den minsta dien
under min namnetikett.
 
 
Avslutar med kort och kuvert.
Idag ser du kuvertets framsida
som ju också fick fint mönster
med det här papperet.
 
Nu har snöandet kommit igång här i Gävle.
Våra ungdomar hade varit gulliga och skottat
när vi kom hem från storstan igår
men nu ska jag ge mig ur med skoveln.
Ser att mina vänner småfåglarna också behöver
påfyllning i fröautomaten.
Talgbollar har de ändå haft hela tiden så det räcker
och fettet från julskinkan,
som de älskar.
 
Ha det härligt i den sköna svenska vintern!
Skotta lugnt, ta det varsamt i trafiken
och använd REFLEX!!
Det är en billig livförsäkring!!
Var rädd om dig och de dina!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Wow! sååå vackert julkort, me like:)) Underbara papper och så vackra julkulor. Superfint med det prickiga blå bandet:))Den dien från Cherry Lynn var ju också jätte fin:) jag tokgillade det här kortet:)) och kuvertet, wow så snyggt:))

Må så gott
Kramizar Marie

2016-01-14 @ 16:58:09
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0