12 januari -16 Envist snöande....

.... har vi i Gävle just nu.
När det blåser nordost så blir det
en riktig snökanon in över södra norrlandskusten
och speciellt Gävle.
Mycket skottande blir det!
 
 
Tyckte det här var en bra devis idag ;-)
Gulliga Pysseltokiga Marie
skickade en hel del scrapgodis före jul
 bl a dessa "klippebortkanter".
Love them!!
Valde en vit kortbas och blå lite glansig 
cardstock som Panduro har i 15X15-block.
 
 
Stämplade texten på vit cardstock
utstansad med en spellbindersdie.
Stämplade också några snöstjärnor
och monterade ett par utstansade snöstjärnor
som sticker ut bakom.
Mycket Stickles Star Dust gick det åt också ;-)
 
 
Kolla vilka läckra snöstjärneknappar
som fanns med i Maries paket!
Tyvärr blev bilden lite mörk - de är vita!!
 
 
Jag böjer upp vimplarna i toppen
och monterade textstämpeln på 3D-kuddar.
 
 
Insidans textstämpel blev lite ojämn
då Distressdynan (Faded Jeans) börjar ta slut.
 
 
 
Baksidan.
Något kuvert kunde jag ju inte göra
av de här "klippebortkanterna"
utan det får bli ett vanligt vitt.
Därför ingen kort + kuvert-bild idag.
 
Få se om vi kommer ut genom dörren imorgon ;-)
Det driver hårt ikväll!
Var nyss ute på hundpromenad
med min vän och hennes två labradorer
och det blev att pulsa bitvis.
Snöröjarna jobbar på 
men har svårt att hinna med.
 
Kul att du tittade in till mig!
Jag blir jätteglad över en kommentar
om du har tid och lust!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå läckert ditt kort blev av "klippebortkanterna" jag skickade:)) Du får alltid till det så snyggt av dem:) Kul när de kommer till användning:) jag får väl försöka testa nån gång också;) Annars skickar jag mer till dig vännen:))
Här har vi det riktigt kallt idag, just nu har vi -16 grader, brrr! fast bättre en på nollan tycker jag;) Vi eldar ju med ved jämt, så nu går det minsann åt ved;))

Må nu så gott och var rädda om varann:)
Kramizar Marie

2016-01-14 @ 17:36:28
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Ann-Kristiin

Hej!
Vilken fin sida du har :)
Jag undrar lite över de små hjärtan du använder som du trär ett band i och knyter en rosett, finns de att köpa ?

Kram
Ann-Kristin

Svar: De här små hjärtana har jag köpt hos Scrapparazzi. Det är en liten mysig butik på Torkel Knutssonsgatan på Söder i Stockholm. Den finns också på nätet. http://www.scrapparazzi.se/
MormorMargareta

2016-02-08 @ 16:25:44
Postat av: Ann-Kristiin

Tacka snälla för hjälpen !!!

2016-02-09 @ 13:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0