13 januari -16 Tjugondag Knut dansas julen ut...

Har så smått börjat plocka bort julen.
Jag, som inte flyttar in några tomtar förrän dan före dan,
har dem gärna kvar till Knut
men nu har de åkt ut
tillsammans med diverse juldukar
och ljusmanchetter.
Adventsljusstakarna får också
flytta ner i källaren.
Efter ett drygt snöskottningspass
kändes det som om jag behövde
något mera vårligt:
 
 
Det blev ett födelsedagskort,
mest av spillpapper
och med en söt liten änglaflicka
som matchade mönsterpapperen i färg.
"happy birthday" har jag stansat med en die
från Lawn Fawn "happy birthday to you"
men jag ville bara ha början.
 
 
Det här papperet fanns det mer av
så det blev kuvertpapper.
 
 
Använde det också till kortets insida
men här ser det grönt ut på fotot - why??
 
 
Baksidan på kortet,
samma kamera, samma tillfälle, samma ljus
och det här överenstämmer med verkligheten.
 
 
Kortet och kuvertet.
Soligt och värmande efter snöskottningen ;-)
 
Nu har "snökanonen" stängts av verkar det som
så imorgon kanske det blir en promenad 
i stället för snöskottning.
Det vore skönt!
Ikväll har jag varit på stickcafé.
Håller på med en poncho
som snart är klar.
Den kommer att bli skönt nu
när kylan verkar komma igen!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Hoppas ni inte snöat in;)
Julsakerna och granen har också plockats bort här. Jag har kvar några julgardiner och adventsljusstakar i sovrummet, men de är på baksidan så de syns inte från vägen;) Jag ska ta dem med nån dag nu.

Soligt härligt kort du gjort:) Gillade den Happy birthday dien, jätte snygg:)) Läckert med vimplarna också:) Hoppas din poncho blir snygg och framför allt varm:))

Må så gott vännen och hoppas "snökanonen" har lugnat sig:)

Kramizar Marie

2016-01-14 @ 17:55:56
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0